onsdag den 14. december 2011

MÅLET ER NÅET!!!!!

Så var den der endelig. Nålen på vægten. Det vil faktisk sige 200 gr (alt er vigtigt her) under målet (hedder det mon lavmål?). JUBIIIIIIIIII.
5.5 kg er tabt med meget møje og besvær. Faktisk løjn. Det har taget tid, men det eneste jeg har gjort, er at tænke ekstra over kosten, ingen fanatiske kure eller mystiske pulvere og så en masse gå ture, lidt gang i et løbeprogram og så ellers al den dans jeg kunne komme afsted med. Igen ikke noget hysterisk. Masser af dage uden store bevægelser, der er nydt kager, vin og desserter. Det har mere handlet om mindre portioner og storre indtag af grønt og frugt. Det er de sidste som har lagt bunden og skabt mæthed. Olie i form af "Livets olie" har også hjulpet mig mod målet. Et par spiseskefulde om dagen. Uden olie stiger min vægt helt sikkert. Den er med til at regulere stofskiftet og dermed øge forbrændingen. Jeg er en ren olietrold. Olie både inde og ude og sågar i håret HVER dag.
5.5 kg lyder vel ikke som meget svært at tabe, men jeg vil sige til mit forsvar, at det er ikke let for mig. Jeg har ikke så meget at give af fra start. Dels har jeg på intet tidspunkt været overvægtig, her handlede det mere om velvære og  lidt ekstra fedt. Kosten er i forvejen vegetarisk, fedtfattig og ret sund. Næsten ingen gluten, meget lille sukkerindtag, på nær et stort forbrug af frugt. Mit fedt kommer mest ind som "sund" fedt i form af olie, mandler og fisk. Jeg bevæger mig ret meget hver dag. Så at omlægge motion og kost er for mig en ret stor opgave og ikke noget som ses på vægten med et fingerknips.
Nu er målet altså nået og den Græske ø, skulle vel være inden for rækkevidde. Målet får mig dog på ingen måde til at smide mig på sofaen med en chips pose i hånden. Jeg lever bare stille og roligt videre som jeg altid har gjort og ser hvor vægten fører mig hen. Et nyt mål kunne sagtens være, ikke at tage på i julen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar