onsdag den 22. januar 2014

Det passer jo slet ikke hvad jeg går og siger.

Jeg siger jo tit, at jeg ALDRIG vinder og ALDRIG bliver udtrukket i noget. Jamen det passer jo ikke. Jeg har jo lige vundet en give away hos Lottes Room og jeg er jo faktisk også lige blevet udtrukket hos TOLD&SKAT til stikprøve kontrol. Det gode gamle torskegilde skulle jeg være værtinde ved. I dag kl 10 ankom damen fra det frygtede kontor og skulle stikke næsen dybt ned i mit regnskab for 2012.
Gæt om jeg var nervøs? Jo tak, det var jeg. I starten efter telefonopringning og brev, var jeg næsten død af skræk. Senere tog jeg sagen i egen hånd. Droppede revisorens medvirken og valgte at satse på mig selv. Jeg ved, at jeg er samvittighedsfuld, ærlig og reel med mine regnskaber. Jeg fører et gammeldags husmoderagtigt regnskab, men der er ikke snyd og rævekager lusket ind i sagen. Jeg var selvfølgelig bevidst om, at der sagtens kunne forekomme ting og sager, som er ført forkert, burde gøres på en anden måde, ikke må trækkes fra, eller netop skal oplyses og den slags, men det ville aldrig være noget, som jeg havde gjort med vilje, eller for at snyde.
Derfor mente jeg, at jeg stod mig bedst ved, at møde damen face to face, med åbent sind og regnskabsmappe.
Sådan blev det og hold op hvor var jeg glad for, at jeg stolede på mig selv og min egen fornemmelse. Der var som jeg havde forventet, et par ting jeg fik lært og lidt jeg skal eftersende, men der var også ros og anerkendelse og ikke mindst en lyttende og forstående kvinde, som mødte mig med respekt og tillid. Nu glæder jeg mig til det endelige resultat af hendes undersøgelser. Det bliver dejligt at lægge
2012 helt bag mig.













 

3 kommentarer:

  1. Godt gået, Stella! Selvfølgelig klarede du da det :-) Men dejligst er den slags da, når det er overstået :-)
    Kh Lotte

    SvarSlet
  2. Puhh ha jeg skal aldrig være selvstændig. Det har jeg slet ikke nerver til.
    Du er bare for sej Stella :-)

    SvarSlet
  3. Tusind tak for jeres søde ord Lotte og Kirsten. Jeg er vist ikke speciel sej når det kommer til det der regnskab, men jeg kunne bare mærke, at der måtte jeg stole på mig selv og stå ved det jeg har lavet. Hun var altså også rigtig sød og meget god til, at skabe en behagelig og tryg stemning hende damen fra Skat. Sammen fik vi det hele til, at glide på en god måde.

    SvarSlet