fredag den 21. februar 2014

Snaps fra en torsdag.

Bare sådan en helt almindelig torsdag midt i februar. Helt almindelig vel den vel næppe for årstiden. Temperaturen var det man mildt sagt kan beskrive som lun og venlig. 
To danselektioner bød dagen på og mellem dem, blev der endelig plads til en hurtig men dejlig frokost med en niece. Skønt når der bliver huller med plads og tid for begge parter og man lige kan nå at hygge max på kort tid.
Da hun var suset videre ud i verden, fik jeg også lige tid til, at fylde op på oliefronten. Jeg er blevet forelsket i den lækreste olie, som fylder min tørre hud med gedigen fugt og nyt liv. Den er usædvanlig drøj, da en enkel dråbe er nok til hele ansigtet.



Jeg lod det lune vejr inspirere mig til mere vandring i nørrebros små bitte gader og vups, var der en lille petit butik med ophørsudsalg. Den slags gør mig altid trist til mode. Der er en som har knoklet og satset og nu må kapitulere og sælge ud til en alt for billig pris. Jeg bragte tre skønne sager med mig hjem. Tre lækre top aktuelle ting for femhundrede kroner. Den enes død, den andens brød som man siger. Dejligt for mig, men skide synd for hende.


Hjemme med en god stak blade til den kommende flyvetur og ferie, sprang Alt For Damernes lille lokkeseddel mig i øjnene. Skal man? Kan man? Kunne det være målet for motion endnu engang?


Der ligger jo rent faktisk både spritnye løbebukser OG sko og venter på, at blive brugt.....den lader vi lige stå et øjeblik.
Pludselig var torsdag så gledet over i fredag, hvor jeg laver mad. Mad til mandens aftengæster. Tennisvenner. Udelukkende mænd. Kødædende gæster. Den slags kræver vist både suppe, steg og is og det skal de få. Jeg langtids steger og koger ind.
Menuen lyder på: ærtesuppe. Gammeldags oksesteg med små kartofler, sauce og oliestegte rodfrugter, bananasplit. Det er ikke en ret man forventer i mit hjem, men jeg kan og vil, når situationen er til det og det er den i aften. Rigtig gættet, jeg spiser IKKE med.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar