fredag den 28. marts 2014

Er jeg mon på kur?

Næææææ det kan man ikke rigtig kalde det. Men jeg må indrømme, at både 5/2 og LCHF har noget af det jeg ønsker. 5/2 kører jo to dage om ugen med faste light. Ikke den gode gamle, som vi brugte da jeg var ung. Tarmene skreg og hovedet var ved at eksplodere og det man indtog var hverken øko, varieret eller noget som gav krop og hjerne noget af værdi. Frugt eller gulerodssaft i en lang køre. Det er jo ikke sundt eller gavnligt for nogen. Den gang jagtede vi den evige trylle kur til tab af de forjættede sidste kilo. De fleste endte vist med endnu flere kilo på sidebenene. Nu jagter jeg sundhed og tror, at kroppen har godt af et par fastedage, men faste på den måde, at vi holder pause med kød, gluten, sukker og de tunge varer og fylder på vitamin beholderen i stedet. Laver gode rene dager som både fylder op og renser ud og giver ro i systemet. Den slags faste er vi med på her i huset.
I dag lagde vi ud med fuggrød med kokusolie. Frokosten har været grøntsagsjuice af den slags, hvor kun fantasien sætter grænse for, hvad der kan kommes i sådan en sag. Stærk, sund og fyldt med vitaminer. Til aften står den på ærte/spinatsuppe. Lidt men godt. Alt i alt meget udrensende og opbyggende sager.
Jeg satser jo på bedre helbred efter denne weekend, så der må gøres en ekstra indsats.
LCHF er jeg ikke ubetinget enig med i alt, men jeg er meget enig i, at godt med det sunde fedt er vejen væk fra sukker tyraniet og en sund krop med en velfungerende hjerne og glade celler. Som vegetar er også altid på jagt efter proteiner og som allergiker elsker jeg alt, som kan ligne og smage tæt på "normalt" uden at jeg skal rive huden af mig selv den næste uge og samtidig ligne en højgravid.
Kogebøger, Guruer, bøger om diverse kostråd er og bliver aldrig, bibler for mig. Jeg rager og roder rundt alle vegne. Stjæler og låner hvor det passer mig og kører en stil som passer til mig og mit køkken. Andet bliver alligevel aldrig noget som holder i længden. Men jo, jeg ville lyve, hvis jeg sagde, at jeg ikke glæder mig som et lille barn til sutten, til at flå den nys ankomne bagebog op og komme igang med de glutenfri sager.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar