mandag den 17. marts 2014

Når Italiens er bedst.

Fredag startede vi vores weekend med, at flytte ind i den lille lejlighed på Kong Arthur og straks gik turen videre til skønne LA ROCCA i Vendersgade. Vi har været der før, men vil bare gerne anbefale den så tit jeg kan. Ofte er jeg ikke til Italienske restauranter, da de ikke er specielt stærke i fisk uden skalddyr, som jeg er super allergisk over for og vegetarretter er nærmest ukendt land gor dem.
På LA ROCCA har de både lækker fisk, altså ikke bare god, men lækker og skalddyr kan man sagtens undgå. Vegetar klarer de også fint.
Tjenerne er vaskeægte italienere. Der er altid travlt og fyldt op i restauranten, men man bliver budt velkommen, får stukket en drinks i hånden mens alle råber, skriger og griner. 
Her er gæsterne ikke stille. Man kommer gerne i store grupper og taler på tværs af bordet og man må gerne støje. Børn, også de små som løber rundt, er velkomne og lader ikke til, at genere det travle personale. Sådan skal en Italiensk restaurant være efter mit hoved. På LA ROCCA har de også gode vine. Vine i alle prislag og virkelig lækre af slagsen.
Lørdag endte ved et tilfælde også med Italliensk middag på Ristorante Italiano Pompei inde i centrum. Her kommer vi med jævne mellemrum. Altid meget personligt personale og jævn god mad. 


I går spiste vi på MADMANIFESTEN i Tyrolsgade. Der er man på ingen måde italienske, men man forstår at skabe samme rammer og stemning. Følelsen af, at her er man velkommen og vi finder ud af noget til alle og alle må gerne slappe af og hygge sig og drt gjorde vi.
Søndag var vores bryllupsdag, så den blev tilbragt med nogle børn, svigersøn og et barnebarn. 
Vi startede med brunch til alle på Kong Arthur, som har en virkelig lækker morgenmad med DET HELE. Nok til alle og noget for alle.og så er det øko og til den sunde side uden på noget tidspunkt at blive kedeligt eller frelst.
Jeg blev overøst af de smukkeste langstilkede røde roser. Treogtyve af slagsen. Wauuu.


På tur i blæsten. Heldigvis er bores børn opdraget til, at gide at være ude og gide at bevæge sig og de er med på gåture. Den lille var udstyret med sin lille motorcykel og kom hurtigt og langt omkring på den. 
Eftermiddagen nød vi i Den Blå Planet. Næsten fire timer der flyver afsted når man er mange om, at dele oplevelsen og når den ene kun er to år. 


Jeg var som skrevet før, også feberramt og plaget på lunger og hals, men weekenden fik vi kringlet, så jeg fik en balance mellem oplevelser og hvile, så jeg kunne klare det hele. 
Der blev tid til en gåtur til Østerbro, hvor vi besøgte HUSFLID og MOSHI MOSHI MIND. To meget forskellige butikker.



Den første spækket med retro og hobby sager fra gulv til loft. En fin æske og fine deko sager kom med hjem til snarlig hobbydag med en lille veninde.
Den anden butik, er fin og ren og stilfuld. En stil jeg elsker og ofte har ladet mig ekvipere i. Tøjet er en blanding af yoga og casual. Man styler op eller ned og kan bruge det meste til næsten alt.
En kjole og en kridhvid skjorte måtte jeg eje og ser allerede mange gode timer gor mig i begge dele.
Fredagen var planlagt til også, at indeholde lidt dans. Vi elsker at danse, men gør det for sjældent. Karmaklubben hver den første fredag i måneden, kan jeg meget varmt anbefale. Ude på Søpavillionen kl 20-24. Gang i glad dansemusik. Gå ind og læs om konceptet og kom afsted. Det er ikke det du tror eller frygter. Der er højt til loftet. Plads til alle og fyldt med glade mennesker. Afsted, hvis du elsker at danse.
Lige som sådan en dejlig weekend går alt for stærkt, gør treogtyve år det også. Det er slet ikke til at hverken forstå eller forholde sig til. For os er ægteskab ikke bare blevet en dårlig vane. Vi elsker at fejre det og hinanden, men syntes helt ærligt, at det bryllup der, var lige i går.

2 kommentarer:

  1. Tillykke og også god bedring, det lyder, trods sygdom, til at have været en super weekend ...

    SvarSlet
  2. Tak Pia og ja, det var en rigtig dejlig weekend trods alt.

    SvarSlet