torsdag den 27. marts 2014

Verdens Kultur Centret.

Tillad mig lige, at køre lidt reklame. Ikke sponsoreret eller bestilt, men helt fra eget hjerte. Jeg må bare gøre opmærksom på min egen lille kultur perle på Nørrebro.
Verdens Kultur Centret er stedet, hvor jeg hver torsdag danser Belly Dance og Burn Out Belly Dance. Det er også stedet, hvor min danse lærer Suzzane Potempa holder forskellige arrangementer og de fleste af dem sprit hamrende gratis og åbne for alle. Det er der også andre som gør. I det hele taget, er det hus hjem for en hel masse verdens kultur hver eneste dag. Både noget for den enkelte, for grupper og café som hver eneste dag er åben for hvem som helst. Her er små fine retter inspireret fra hele verden og lækre vegetarretter. En ny hver dag. Det er ikke det store forkromede spisebord som kørers frem her, men en lille tavle fortæller hvad du kan få i dag. Altså hånden på hjertet. Det er lige sådan et køkken jeg mener mange flere burde have.
I caféen er der gratis wi-fi, god afslappet stemning og plads til, at man gerne må sidde i lang tid. Personligt sidder jeg ofte i nogen af mine fritimer og strikker over en kop kaffe, læser i en bog eller bare falder i staver og er aldrig blevet mødt af mistænksomme blikke fra nogen, som måske nok mente, at jeg havde optaget en plads længe nok. Den stemning gør jo så, at det også er der jeg lægger min bestilling når jeg ønsker frokost, skal mødes med nogen, eller bare lige skal have en kaffe. Noget for noget og det virker her.
Her er masser af plads. Der sker hele tiden noget. Nogen holder møder, nogen spiser, nogen spiller kort og nogen øver lige før en optræden. Her er plads til alle og højt til loftet. 
Og nej, du behøver hverken danse mavedans eller være til andet tjuhej eller hejs for at komme der ind.
Du finder stedet lige to sekunders gang fra Sct Hans torv. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar