fredag den 4. april 2014

Mad i lange baner.

Når først jeg går til stålet, når jeg jo en masse. Nu ligger et stenalderbrød og de lækreste knækbrød og bliver kolde på en rist. Begge er bagt efter opskrift fra min nye  LCHF-BRØD&KAGER og derfor uden gluten, med proppet med nødder, frø, kerner og gode fedtstoffer. . Energikuglerne er af samme bolledej om man så må sige, men ikke længere pr opskrift, men slumres frem efter hvad køkkenet har at byde på af dadler, figner ol og igen æltet med kokusolie med smag.
Humus, ærtesuppe og topping til samme, er noget jeg også sjusser mig frem til fra gang til gang.
Nu er køleskabet fyldt med gode sager til en lille frokost i morgen og for at være lidt praktisk og ikke mindst, at kunne nyde den lille grinebidder længst muligt, biksede jeg lige suppen sammen i dag og ærlig talt, så bliver sådan en suppe kun bedre af, at stå og sætte sig et lille døgn.
Til aftenens wok har snittet alt det grønt som kunne snittes forud og i ventetiderne, dækkede jeg lige et bord til dullerne. Ja, man må vist sige, at jeg holder en god mellemtid.
Nu kan jeg bruge resten af min fredag, med benene oppe og fri for stress.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar