torsdag den 24. april 2014

Skal vi fløjte bare fordi vi kan?

Her tænker jeg selvfølgelig på det planlagte fløjteri i Fælledparken d 1Maj. En masse mennesker planlægger åbenbart, at fløjte i medbragte fløjter og dermed overdøve statsministerens tale.
Det forstår jeg virkelig godt, at man får lyst til. Jeg forstår så godt, at rigtig mange mennesker føler sig pisset på, nedgjort, ikke hørt, ikke set, ikke taget alvorligt. Mange er sendt direkte på falittens rand, nogen har ikke mere det hjem som de selv havde købt og lagt alle deres drømme i. Mange kan ikke give deres børn bare tilnærmelsesvis det liv de ønskede og mange har hverken job eller udsigt til et. Jeg forstår frustrationen og vreden til fulde. Men jeg forstår ikke fløjteriet og jeg støtter på ingen måde fløjteriet. 
Hvis og når man er utilfreds har man trods alt stadig muligheder for, at stå op for sig selv og sine og jeg mener ikke man skal finde sig i noget og bare holde sin kæft, men man skal lade alle have retten til ytringsfriheden og benytte sig af samme kanal.
Vis foreksempel jeres foragt ved, at blive væk. Der er mange, som bare er mødt op år efter år 1 Maj, for at få en sjov dag ud af det. Ræk fingeren op, ja der er mange. Hvis alle dem som IKKE støtter vores nuværende regering og dermed statsministeren IKKE møder op, så tror jeg nok det kan blive mærkbart. Man kunne jo også lave en happenings, hvor man simpelthen vælger, at gå i dialog med statsministeren. Simpelthen blæse på den gamle form som hedder envejs kommunikation. Medbring din egen talerstol og giv dit besyv med det samme. Fortæl statsministeren, at det i ønsker er en åben debat, hvis hun ikke vil deltage må hun jo bare gå igen, eller hun kan gribe bolden og gå i dialog.
Tja hvad ved jeg hvad man kan gøre, men efter min overbevisning, skal man aldrig skade eller true andre for deres politiske standpunkter. Gå i dialog, lav dine protester så de giver konstruktiv kritik med plads til reflektion og reaktion. Brug ytringsfriheden og dialogen. Det som vi netop har her i Danmark og som slet ikke er en selvfølge rundt om i verden.
At kaste med mudder (maling, vand og æg) giver jo hverken job, penge eller sympati.
Frem med de seriøse og selvfølgelig også gerne humoristiske tiltag for selvfølgelig skal der da protesteres og tages afstand. 


4 kommentarer:

  1. HØRT! ��
    Og så brug demokratiet og sæt krydset det rette sted.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig Fru Olsen. Det sidste er ret vigtigt og her må man faktisk godt tænke sig lidt om.

      Slet
  2. Fløjteriet er efter min mening barnligt og respektløst - uanset politiske holdninger. For mig er det en form for censur og dermed det modsatte af vores ytringfrihed og den skal vi sørme værne om.

    SvarSlet