fredag den 29. august 2014

En lille rejse fra hverdagen.

Sygdom er desværre stadig en alt for stor del af min hverdag. For at blive taget alvorlig og kræve noget mere end bare en læges Okayyyyyyy, måtte jeg helt op på de høje nagler og begynde at tude på hende og hendes lille stille verden. I den verden var tuderi helt klart ikke en velkommen størrelse. Hun mente hun gjorde hvad hun kunne og jeg foreslog, at vores veje skiltes i konstatering af, at hun åbenbart intet kunne. Det fik læge damen op i gear. Efter at have forhørt sig til min psyke og fået et meget rasende svar. Man hoster altså ikke slim op, får feber og nedsat lunge kapacitet uanset hvor meget stress og lort ens liv består af, så stop det Shit putte. Pludselig var vi fremme ved den uforfalskede lægegerning, hvor jeg blev lyttet både for og bag og lyst både her og der. Nu havde jeg uden tvivl både lungebetændelse  og bronchitis  og nu skulle der tages op til flere glas blodprøver OG røntgenfotos f mine lunger. Ganske tilfredsstillende, men mærkeligt, at man skal te sig som en desperados inden man bliver taget alvorlig. Nye pinicillinpiller kom også på banen. De virker så heller ikke, men det kan damen trods alt ikke gøre for.
Jeg bliver jo hverken mere eller mindre rask af at sidde og skumle i mit eget hjem, så i stedet er jeg taget på tur. Efterårs camper tur. Til Tisvildeleje. En helt anden by end den glade sommerstemte by vi besøgte i højsommeren. Nu er næsten alt lukket ned i hverdagene, men naturen holder stadig åben dagen lang. Lyset er anderledes, solen står lavere og himlen er mørkere, men den slags baggrund klæder såmænd også et hav og en skov. 
Vi har læst bøger, gået ture, spist hvor der stadig var åben og så har vi plukket strandens guld, hyben. En hel bærepose fyldt med C vitaminer, som senere skal koges sammen med havens æblehøst, appelsin og kanel. Mit bidrag til familiens vinter helse.
Denne gang faldt min vej også inden for i den skønneste lille garnhule, som ejes af en sød dame, som selv plantefarver garnet og lokker med smukke tørklæder og sjaler hæklet af de smukke tynde tråde. Også en slags guld. Mere guld at tage med hjem. Hækle koden skal knækkes. Det kræver hjælp, men sammen skal vi nok sjusse os frem til en egnet opskrift.
En eftermiddag lukket inde i en autocamper, mens regnen pisker på taget er også en slags guld. Der er jeg lige nu og det er slet ikke så værst.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar