lørdag den 30. august 2014

Tisvildes guld.

I over to timer, har jeg nu stået og skåret blomst af hyben og halveret dem. Nu ligger der næsten to kg hyben i fryseren, klar til frost, som skal gøre dem lettere at banke kærnerne ud af. Hold op en proces. Den skal man huske at nyde lærte jeg i seminariet og ikke kun gå efter målet. Målet er en masse lækker vitaminfyldt marmelade og lige nu, må jeg indrømme, at det er målet som jeg mest ser frem til.
Et sundt minde om en dejlig tur til Tisvildeleje.




Med hjem kom også det lækreste garn fra Susanne Fogh, som har en lille bitte butik på hovedgaden, hvor fra hun sælger tynde fine garner, blandt andet garn som hun selv plantefarver. Jeg forventer hjælp til at knække koden til små fine runde og firkantede hæklerier, som sammen skal blive til et flot tørklæde. Jeg så det færdigt i butikken og fik et billede at gå efter. Der var ikke opskrift, men retten til selv at eksperimentere videre.


I morgen starter Englegårdens Strik Café op igen og der kommer et par absolutte hækle eksperter som jeg vil sætte på opgaven, at lære mig at hækle slige sager.
Jeg glæder mig til at se både gengangere og denne gang hele fem nye ansigter i caféen. De fire kvinder kender jeg overhovedet ikke. Det giver altid god dynamik når der er nye i gruppen. Spændende at se hvad de kan byde ind med. De skal være virkelig velkommen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar