fredag den 19. september 2014

Når farmor arbejder under pres og ender i pagt med naturen.

Denne fredag var en af dem, hvor vi henter Den Lille Amarkaner fra vuggestuen og tilbringer eftermiddagen med hende. Vi bestemmer indholdet og i dag havde vi valgt at lege i nærområdet og lave mad til far og mor når de kom hjem fra arbejde.
Jeg havde lovet at sy en kjole,men var under pres med motivet, som nu er udgået. Mit hjerte kunne ikke klare at skulle skuffe, så jeg sad og syede til kl 0.30 og fik en fin nederdel med i tasken. Den passede perfekt og blev straks taget i brug. Farmors eftertragtede energikugler nåede jeg også lige at fabrikere på falderebet, så jeg kunne bibeholde min status som populær.
Rigtig populær blev jeg dog, da vi diskede op med dukkevogn. Brugt fra Izabel, men ikke mindre elsket. Hele to babyer blev i de næste timer nurset og puslet og gået tur med. De sov dog helt uden deres lille mors bevågenhed den tid, hvor vi legede på den vildt skønne legeplads med dyr. Et fantastisk sted lige midt på Amager, hvor man mindst venter det. Et sted vi altid nyder at besøge.
Senere lavede vi mad sammen og det er da en fornøjelse at arbejde sammen med en lille køkkenskriver, som giver sig i kast med det meste, smager på det hele og kaster sig over enhver opgave.


Træt, brugt og fyldt med kærlighed kan jeg gå til ro og glæde mig til en dejlig dansedag, en spændende fotoopgave og en skøn aften i byen med de festlige danseduller.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar