søndag den 25. januar 2015

Tidlig søndag som pludselig fik en endnu bedre drejning.

Ud af sengen og igang. Løbetøjet på. Havde ikke de bedste forventninger til mine evner, når kulden i den grad rasede. Ud i det friske vejr, hvor der desværre var så meget is, at jeg måtte sænke farten. Brækkede ben har jeg hverken tid eller lyst til. Måske var det så netop den sænkede fart, som gjorde, at jeg kunne løbe hele vejen. Jamen så havde jeg jo alligevel vundet. I mine øjne er det netop konditionen og dermed lungefunktionen som skal blive bedre. Skidt pyt med tiden i det store billede.
Hjem til en morgen avis og en ordentlig omgang smoothie med mandler og en velfortjent kop kaffe.
Pludselig kom der besøg af hele fire dejlige piger fra det jyske, som lige kom forbi på deres vej hjem.
Så blev dagen pludselig lavet om til en masse god snak med en skøn kvinde, mens manden prøvede at banke et par piger i kortspil. 
Vi fik bla lige vendt mine planer om ny reol i stuen, nyt look i havestuen og noget farvevalg til samme stue og til de ændringer som køkkenet står overfor. Ja faktisk kom der også lige farvevalg til et hækleprojekt på banen også. Tak siger jeg bare, til sådan en lille indretnings snak og lidt kys på det store barnebarn og hendes sjove søstrer. 
Står man lige og mangler vittigheder, skal man bare invitere de to ældste, så er man straks opdateret.
Og når vi er ved invitationer, så var det da lige sådan en de havde med i ærmet. Konfirmation d 19.4. Det vidste jeg jo så udmærket. Nu var det pludselig også på skrift og meget konkret.
MIT barnebarn skal konfirmeres. Tak spids hvor tiden flyver. Nu tager det for alvor fart. Det er da vildt og kors hvor jeg glæder mig. Hun har hemmeligheder for os alle og jeg glæder mig til, at se hende og alt hvad der er arrangeret på dagen, men tro mig, hun er ikke den eneste som har hemmeligheder. Jeg har kog i den store gryde med hemmeligheder og den bobler lystigt. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar