mandag den 23. marts 2015

Det lysner.

Havehuset har fået en forår luftning, rengøring og rent sengetøj. Hytten er ganske indflytningsklar til "De Små" når de i næste måned gæster Ribe før konfirmation.
Jeg glæder mig til, at vise den lille svigerdatter byen, huset og havehuset.





Dagen er også dagen, hvor jeg måske er kommet et skridt nærmere kommune manden. Denne gang er farveprøver efter hans farvekort og en farve, som han som udgangspunk, kan godtage. Nu har jeg malet et større parti og nu også mod vejen som der blev forlangt. Fyren vil så vende tilbage til byen og besigtige sesultatet. Farven er gor så vidt godkendt, men nu skal han se hvordan den vil stå mod de øvrige huses farver. Derefter får jeg et svar på, om vi skal gennem flere prøver. Har man et fredet hus, bør man være et meget tålmodigt menneske.
En tømrer har også set på mine vinduer. Der er taget mål og skrevet ned. Han vil så tage kontakt til kommune manden og høre lidt nærmere om, hvor stejlt man vil stå på sine krav, for så ender vi måske i et noget større projekt hmmmm. En sød og rar tømrer mester er det bedste udgangspunkt tænker jeg og beder alle Ribes gode engle om hjælp til det fremtidige projekt. 
Farven kan vel blive helt fin, med mørkegrå sokkel og hvide vinduer. Mon ikke? 

Det er farveprøven til højre for døren.


Trods en bidende kold vind, nyder jeg noget som ligner forårsvejr. Lidt oprydning i gårdhaven. Nyvasket  voksdug og en lille potte stedmoder/stedmødre på gavebordet. Med god vilje kommer man langt.
Formiddagen blev omsat til en lang gåtur igen med en dejlig kvinde som godt gider. Jeg nyder altid gåture og jeg håber hun vil blive lige så lun på fænomenet som jeg er. 
Lige nu plasker en gennem masseret pige rundt i et varmt bad. Imens laver hendes farmor vegetar burger med lutter sunde sager i. Det bliver der vist tænkt en del over, men hun er da ikke stukket ud af vinduet kan jeg høre. Endnu da. Jeg håber hun bliver, for i aften skal der arbejdes videre på store planer og hemmeligheder. I denne tid lister mange rundt med hemmeligheder i lommerne. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar