tirsdag den 17. marts 2015

Forlænget weekend med fuld skrue på gode oplevelser og dejlige mennesker.

Vi prøver at se den lille lækre norske fyr og hans dejlige mor, omkring hver tredie måned. Vi ville jo alle meget gerne oftere, men det er simpelthen ikke muligt. Der er lang afstand, en ordenlig køretur, en masse arbejde, et studie, hverdags pligter fra alles side og alt der i eller, som skal passes og plejes. 


Derfor satser vi hårdt på minimum tre måneder. Mere skal der helst ikke gå, når vi har med små fyre at gøre. Der sker alt for meget på tre måneder, så man må holde ved, hvis man bare prøve på, at følge den søde guts udvikling og forsøgenpå, at få en plads i hans liv. Ikke bare en plads, men en plads hvor de varme følelser, trygheden og tilliden hersker. 
Sådan er det heldigvis nu. Der er genkendelighed, glæde, lyst og tryghed fra vi kommer til vi rejser igen. Den slags skal man gøre sig fortjent til og være der i noget som bare ligner noget som ikke er for langt væk i hukommelsen.
Vi blev taget imod med glæde lørdag. Især farfar, som også er ham som skal have første pladsen i det her tilfælde. 
Jeg fik leveret min stribede sweater og reflekshue og JUBIIIII, det hele passede perfekt. 


Indlogering i fedt Spa hotel ned til vandet i hyggelige Son, som viste sig frem i smuk forårs dragt.



Vi har nydt mad på hyggelige restauranter, overdådige morgen buffeter på hotellet, hvor intet mangler. Vi har gået ture, nydt hinandens selskab og naturen. Vi har snakket voksensnak og drukket et glas vin, vi har holdt bryllupsdag med to glade gæster om bordet. En begivenhed som blev toppet med fireogtyve røde roser, en smuk orkidé i følge med et virkelig sødt kort. 


Mens farfar fik barnebarns tid, fik jeg hamstret en ordentlig stak lækker norsk garn. Der var flyttesalg som kastede tredive procent rabat efter mig. Lækkerier til kommende sokker,babysager og en farvestrålende sweater. 
Der blev også sørget for et besøg hos en akupunktør. Min skulder blev mere og mere hidsig og talte med store bogstaver. Jeg blev mere og mere lammet og handlingslammet. Jeg tænkte, at et par nåle ville være skønt og forventede en lindring men bare lidt akut symptombehandling. Halleluja, for en dame jeg mødte. Dybt vel uddannet med forankring i den kinesiske akupunktur. På en time, blev jeg behandlet på en måde som var alt andet end symptom rettet. Jeg blev behandlet i dybden. Der blev diagnostiseret efter pulsen på de forskellige organer og til enhver skeptiker må jeg bare sige, prøv det og du vil være overbevist. Min egen akupunktør arbejder ud fra samme model, men hun fik dog lidt info , her startede vi på helt bar bund. Det der med en skrigende skulder gad vi slet ikke snakke om. Nææ nej, der blev mærket på pulsen og der blev der fundet årsager og baggrund, som alt bare sad lige i skabet. Jeg havde nåle både hist og her, nogle gjorde virkelig ondt at have siddende, mens andre var mere harmløse, men de gjorde vist alle et stort arbejde og arbejde på højtryk de næste fireogtyve timer efter de var fjernet også. Der var ikke meget ro at hente gennem natten for mig. Der blev arbejdet på mange planer. Nålene gjorde gavn i lang tid. 
Nu er jeg hjemme igen, med en skulder som piver lidt, men lader sig bevæge smertefrit i alle retninger. Jeg øjner lysere tider for min skulder og er fuld af beundring af den akupunktør jeg ved et rent tilfælde løb ind i. Hende skal jeg helt sikkert besøge igen ved lejlighed. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar