mandag den 9. marts 2015

Nogen må bare vågne med sol i hjertet hver dag.

Min dag startede med besøg hos gynækologen. Aldrig noget, som man går til med vild glæde, men når gynækologen bor et sted som min gør, tænker jeg, at hun må vågne hver morgen, til en følelse af lykke og et lille stænk eventyr. Hun bor de smukkeste omgivelser klods op ad Vallø Slot, i et hus som hun selv har indrettet i den mest smagfulde stil. Selv håndsæben på toilettet er lækker, ja sågar gynækologens træsko er lækre. I dag var hun i en fiks sort kjole, ditto strømper og selvfølgelig sorte lak træsko. Ikke de sædvanlige kedelige og grimme hvide. Nix, sort lak blev der sagt. Alt i det hus skriger af god smag og stil og ved indgangen er der både sø og ænder. I solskin er det hus nærmest umuligt at forlade igen. 




Om et år skal jeg se herlighederne igen. Denne gang valgte jeg dog 8.3 for lige som at markere kampdagen med et vigtigt kvinde anliggende.
Alt var i fin form og stand, lige som svaret på den nys tilbudte screening, som tjekker tarmsystemets tilstand på os som ikke er helt nye længere. Et nyligt lægetjek med diverse blodprøver viser også, at jeg er i bedste balance med vitaminer, mineraler, jern, kolesterol, blodtryk og hvad man ellers kan måle. 
Ganske rart at vide, så nu satser jeg bare på snarligt forår og en skøn sommer i højt humør og god kondition. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar