lørdag den 7. marts 2015

Turen var skøn, men kunst forstår jeg mig ikke på.

En lang eftermiddag i København med manden. En kop kaffe i Torvehallerne og så ellers afsted på gåtur. Vi kom virkelig vidt omkring på toogenhalv times tur i rask trav. Vejret var friskt, ikke koldt, ikke vante vejr, men dog en ret kold blæst. Vi så en stor del af byen. Var bla på Langelinie og ude i kroge, som vi ikke kendte. Kunst er strøet rundt i byen. Vi er vist ret godt dækket ind med kunst i vores smukke hovedstad så vidt jeg kan se. Fint, at der er noget for enhver. Dog må jeg indrømme, at jeg på ingen måde forstår mig på kunst og ikke fatter meningen med, at lave noget, som ingen kan se hverken hoved eller hale på. Måske er målet her, som et uartigt barn, at skrige RØV og PATTER eller måske har kunstneren reelt haft en idé i sit hoved og noget på hjerte, måske af en type, som jeg bare ikke forstår. Det behøver det jo ikke at være dårligt for, for der er sandt at sige, meget som jeg ikke forstår. 





Den eneste jeg til dels forstod, var Den Lille Havfrue, eller det jeg helt sikkert forstår ved hende er, at hun godt nok trækker folk til huse og nok er den mest fotograferede kvinde i landet.


Lille og fin og vel også kunst, selv om man kan se hvad hun forestiller formoder jeg.
Turen endte med dejlig indisk mad i maverne og den slags forstår jeg mig absolut på. Dog havde man her sparet lidt på krydderierne efter min smag, men indisk var det da og godt smager det nærmest altid. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar