torsdag den 2. april 2015

En lille bid aftenhygge.

Efter en lang dag med hårdt arbejde, tegner der sig nu noget som ligner et hjem. Jeg er gået grundigt til værks. Alt bliver vasket og poleret før det hænges op eller sættes frem igen. Gulve vaskes ind i hver en krog. En ret skøn følelse når det er gjort. De fleste bøger er kommet i reolen, sofaen er badet i sæbespåner og sat på plads og havestuen er ret tæt på færdig. 






Der mangler stadig en masse kasser som skal pakkes ud og alt en tur i opvaskemaskinen, før det kan sættes i skabene igen. Der skal også købes og monteres en håndfuld lamper af blandet slags. I køkkenet er jeg nået lang med rengøringen, men her mangler levering af hylder og opsætning af samme, før servicet kan komme på plads.
Jeg glæder mig til, at indrette køkkenet og se den turkise folde sig ud sammen med andre farver. 


Slagbænken har skiftet look fra gammel dansk bondestil, til bordeaux og faktisk klæder det den ganske godt.


 Samme farve har jeg givet til et lille anretterbord, som ærlig talt var ret kedeligt. Fladerne står pt umalede. Dem har jeg helt andre planer med. Dem ser vi på senere.


Efter påske er der varslet ankomst for de nye stole og en lampe. 
Enden er nær. Måske kan jeg være så heldig, at vejret skifter til lun forår når jeg igen har tid til, at forlade stuerne og bevæge mig ud i den trængende have. Det ville passe mig rigtig fint med sådan et skift i vejr og kulisse. Jeg trænger snart til en kop kaffe i en lun krog med fløjtende fugle som baggrund. 

2 kommentarer:

  1. Hold da op. Det ser vildt godt ud. Det bliver spændende at se det helt færdige resultat 😊sussi

    SvarSlet
  2. Nøj, hvor jeg glæder mig til at se det hele færdigt. Indtil videre ser det vildt godt ud, synes jeg.
    Kh Lotte

    SvarSlet