lørdag den 4. april 2015

Forkælelse hos kongen selv,

Fra lørdag til søndag, har vi nydt og hygget hos Kong Arthur. Et lækkert klimavenligt hotel lige ved søerne i hjertet af København. I gå afstand til det meste. Genial beliggenhed. Det er bestemt ikke første gang vi har været på det hyggelige hotel, men når sandheden skal frem, var vi ved vores sidste ophold, nytårsaften, lidt uheldige med flere ting. Den slags mener jeg ikke må ske, når man bruger sine surt tjente penge på forkælelse, lækkerhed og wellness. Jeg arbejder selv i service branchen og gør mig altid umage for, at yde den bedste behandling for hver eneste af mine klienter. Jeg værner om mit omdømme og gode ry og det mener jeg alle, som sælger ydelser til andre bør gøre sig meget omhyggelige med. Det er jo ikke småpenge jeg smider i sådan et hotel, når jeg køber mig til forkælelse og derfor ligger der også straks en klage fra mig, når jeg ikke får fuld valuta for pengene. 
Kong Arthur er en forstandig herre, som gerne vil samle på glade kunder. Kongen selv er jo desværre ikke disponibel længere, så i stedet sendte jeg min klage til hotellets driftsdirektør Helle Hessellund Bisholm, som gerne ville gøre det hele godt igen og tilbød mig et nyt ophold.
Denne gang lykkedes alt så til fulde. Der var i den grad smæk for skillingen. Vi har boet på det dejligste værelse ( hvor der skam også var rent under sengen).


Spaværelset var lækkert indrettet og udstyret med boblebad og lækre produkter både på badeværelset og som en lille gave.




Vi nød samtidig Ni'mat's lækre Spaområde og en halvanden time lang og dyb massage. I spaens shop lod jeg mig friste af stedets gode scrubs og en eventyrlig blødgørende og velduftende håndlotion.



Således æltet igennem, klædte vi om, skålede i bobler og gik de få skridt over til super lækre La Rocca. Den Italienske restaurant lige uden for døren, hvor tjenerne altid yder deres bedste og maden altid er lækker og velsmagende.
Morgenmaden på Kong Arthur er jeg aldrig gået fejl af. Økologisk, rigelig og virkelig udsøgt. Her går man vist altid fra, både mæt og glad videre ud i verden.
Vi gik ud i det solbeskinnede forårskåde København. Mens manden jagtede tøj til sig selv, fandt jeg de pæneste sandaler i Hornecker på Istedgade (hvor jeg fik det fineste lille og skrigende velsmagende påskeæg i gave) samt en jakke så blød som smør hos Moshi Moshi Mind på Gl Kongevej.



Eftermiddagskaffe hos Granola, ost og brød til helligdagene hos Torvehallerne og aftensmad i Kalaset på Vendersgade.


Sådan flyver en weekend hurtigt afsted i godt selskab, dejligt vejr, og smukke omgivelser. Nu er vi sunket om med hænder så bløde som barnenumser og et fælles minde rigere, om et dejligt og vellykket ophold på Kong Arthur. Alle sure miner og skuffede forventninger er vendt til mine bedste anbefalinger og en oplevelse af de bedre rigere. Se det er god klasse og stil. Alle kan fejle, men det er ikke alle som indrømmer det og er store nok til en undskyldning og et velment forsøg på, at rette op på sine fejl. Det var de på Kong Arthur. 👍

Ingen kommentarer:

Send en kommentar