tirsdag den 14. april 2015

Måske tog du lige fejl af Yoga og noget andet.

Når jeg siger, at jeg skal til Yoga, hører jeg ofte kommentarer om, at det jo er det der kedelige, hvor man sidder på en måtte, siger en lyd og glor tomt ud i luften.


Det er ikke helt sådan det er der hvor jeg går. Ind imellem ville jeg faktisk ønske det, men desværre, vi er langt fra i Sansaya. Et lille bitte sted et par minutters gang fra mit hjem. Virkelig praktisk. Damen som ejer stedet hedder Mette og går op i sin undervisning med liv og sjæl kan man mærke. 


Hun gør sig umage for, at hendes elever får fuld valuta i hele kroppen. Når man går fra halvanden times undervisning hos hende, er der vist næppe en fiber, som ikke er blevet strakt til det yderste. Her er ikke meget tid til, at glo tomt ud i luften. Her er fuld koncentration og meget sved på panden. Det er næsten ikke til at holde ud, at være i de stræk i så lang tid, som Mette godt kan lide, men på den anden side, gør det også så godt, at det ville være en skam at snyde. Jeg ser altid med glæde frem til mine timer, men indrømmet, det er også ganske rart, når jeg kan gå hjem og hvile ud. Med en fed fornemmelse i hele kroppen af, at være brugt, at være strakt igennem og åbnet op for hvad der skal strømme i sådan en krop. Yoga er helt sikker kommet for at blive i mit liv. Jeg har efterhånden affundet mig med, at jeg nok aldrig bliver den store yogi, men blot en glad amatør med stive led. Jeg gør hvad jeg kan, udfordrer mig selv og giver alt hvad jeg kan og meget mere kan man vel næppe forlange.
I øvrigt er udsigten fra min plads på gulvet ret fin.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar