tirsdag den 21. april 2015

VIL DU HAVE EN BOG AF MIG?

På torsdag d 23.4 kører Kulturministeriet en kampagne i stilling, som hedder DANMARK LÆSER DAGEN. Alt for mange danskere læser aldrig en bog. Kæmpe skandale hvis du spørger mig, som selv er en regulær læsehest. Siden jeg knækkede koden og åd mig gennem HUSET HØJBO, hvor både Bo og Lis så en ål i en sø osv, har jeg indtaget mange hyldemeter af bøger. Jeg har altid en bog igang. I perioder har jeg læst op til flere bøger på en uge, andre perioder har der været tid og overskud til kun få linier inden jeg faldt i søvn. Jeg læser altid inden jeg skal sove og ofte også ind i mellem i løbet af dagen. På ferier følger altid en bog eller flere med i kufferten. 
Jeg læser også bøger på min IPad, men papirbogen er klart min favorit. Bøger pynter både inde i mit hoved og på min reol. Eneste grænse for mig er krimierne. Mit nervesystem har aldrig brudt sig om genren. Mærkeligt men sandt. Socialrealismen kan være mere barsk end hvilken som helst krimi, jeg ved det, men sådan er jeg altså skruet sammen.
Jeg undrer mig altid, når nogen fortæller at de ikke læser bøger. Jeg forstår det bare ikke. For mig er det at læse, lige så selvfølgeligt som at spise. Jeg bliver oplyst, underholdt og skaber mit eget lille univers i samspil med min egen fantasi og forfatterens ord. Et helle hvor andre ikke kan nå mig. Et univers, hvor jeg både lader mig passivt underholde og er deltagende aktør. En lille magisk trylle verden. 
På torsdag har jeg fået jobbet som bogudseler. Jeg skal dele 25 sprit nye danske bøger ud. Ganske GRATIS kan folk jeg møder modtage en bog.
Har du lyst til, at få en bog af mig på torsdag? Helt gratis som sagt. Du henter den bare hos mig når du har tid. Så skriv mig en besked. Jeg bestemmer hvilken bog. Resten vil jeg dele ud hvor end jeg kommer frem på dagen. Torsdag bliver helt sikkert en dejlig dag. For mig som uddeler og forhåbentlig for alle de fremmede mennesker, som får en bog stukket i hånden af mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar