torsdag den 23. juli 2015

Dansk sommer er........

Rigtig gættet.....DANSK SOMMER. I Danmark har vi nemlig skiftende vejr, skiftende årstider, skiftende lys og alt muligt andet som kan skifte. De fleste danskere glemmer bare, at når det er sommer, altså dansk sommer, jamen så bor vi altså stadig i Danmark. Vi bor ikke i Spanien eller andre varme lande, med de mere konstante temperaturer, hvor livet leves i et andet tempo og for største delen af dagen og aftenen uden for. 
Her har vi ret beset masser af sol, masser af tørvejr, men vi har også regn og blæst og overskyede dage. For mig er dansk sommer, med de forskellige skift, netop kærkomne muligheder for, også at finde plads og tid til andet end haveliv og renden rundt i landet på udflugt. Regnvejrsdage giver os legale pauser, hvor vi har lov til også at krybe ind i stolen med den spændende bog eller strikketøjet, at bage, at gøre rent, at nyde sit hjem og pludselig er solen fremme igen, og vi kan igen gå ud og nyde kaffen, rive i en tot ukrudt eller tænde op under grillen. Afvekslingen skaber masser af muligheder hvis vi vil se dem. 
Vi bruger godt nok meget tid i år, på at diskutere den frygtelige sommer. Vi surmuler og ser det nærmest som et personligt angreb. Jeg passer lidt på ikke at falde for dybt med ned i hullet, for ret beset kan jeg ikke rigtig se grund til at klage. Indrømmet kan jeg også se frem til en campertur, hvor jeg i fjorten dage skal køre mod og med solen og ikke lave meget andet, end at opleve og suge energi til mig fra såvel solen som fra omgivelserne. Med de briller ser verden måske lysere ud også vejrmæssigt, men lige nu, der nyder jeg den ægte danske sommer. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar