fredag den 17. juli 2015

Det lille landmandsliv.

Sådan i den lille bitte micro målestok, er jeg vel også en slags avler, en lille smule landmand. 
Vi taler hverken om stordrift eller Tønder af land her. Blot et bord i havestuen, en krukke på gulvet og et par udskud som lever deres eget tilbagetrukkede liv ude på trappen.
Jeg avler tomater og præ chilier. Hele seks små bitte tomater titter pt frem på mine tre planter. Jeg troede min tid som avler var slut, men da planterne kom til mig, var lavet med kærlighed af nogle frø fra en næsten spist tomat og ditto chillie, sagde jeg da ikke nej. Jeg passer dem som små børn. Nusser, vander, potter om og lokker med søde ord. Hvad mere kan jeg gøre? Vist ikke meget og nu giver det da også pote, altså måske, for der er stadig et stykke vej til den første tomatmad.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar