søndag den 26. juli 2015

Ubudne gæster.

Lider du af kvalme, advarer jeg allerede mod meget kvalmefremkaldende fotos.
Denne weekend stod ellers i hyggens tegn, med besøg fra det jyske. 
Barnebarnets mor kom på den årlige hygge tur. Kun hende og jeg. Altid en fornøjelse, hvor hun får en update på København, ikke mindst på Torvehallerne som lige falder i hendes smag. Der bliver oset og prøvet og set på lækre ting og sager, men mest af alt bliver der snakket. Vi får samlet op, vendt hvad der er aktuelt og grinet en masse. I går nåede vi både lækre vraps i Torvehallerne og Indisk restaurant i Køge. Det hele indtaget mellem bygerne under åben himmel. 
Aftenens underholdning stod en flok dræbersnegle for. Da vi gik hjem fra byen, blev i mødt af et fortov ved mit hus, som var totalt levende af snegle. Det samme var min have. Vi taler om hundredevis af snegle, som vi bød på øl i store mængder. Øl drager de slimede væsner og i morges var haven igen sneglefri. Ok, nu har jeg indset, at der må skrappere midler i brug. Sneglene lægger æg og formerer sig i hobetal i alle mine tætte bede og bevoksede havebund. Nu må jeg overgive mig og finde giften frem. Gift målrettet snegle, som ikke skader andre dyr. Jeg vil have min have tilbage. Jagten går snarest ind.
Og nu til de klamme billeder.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar