onsdag den 19. august 2015

Niecens Jordbærtærte.

Hvor denne lækre sag kommer fra oprindeligt kan jeg ikke svare på, men jeg kalder den som jeg hør, da jeg har fået den serveret hos Niecen, i ved hende med de lækre skindsager, tasker og fine babystole og hvad hun ellers finder på. 
Tærten består af en mazarinbund, chokolade og en vaniliecreme og toppes med diverse frugter. En rigtig sommer humør bombe. Lækker til kaffen og perfekt som lækker sommer dessert. 

JORDBÆRTÆRTE.
200 gr sukker og 200 gr smør piskes let og luftigt. 
200 gr revet marcipan tilsættes.
3 æg tilsættes et ad gangen og piskes med. 
Massen skal blot lige samles, ikke overpiskes.
50 gr mel vendes i.
Dejen hældes i en 20 cm foret form og bages i ca 40 min ved 175 grader.

Når kagen er kølet lidt af, fordeles et lag chokoladecreme på toppen.
100 gr mørk chokolade smeltet over vandbad med 10 gr fløde. 

Når chokoladen er stivnet/tør og kagen helt kold, fordeles vaniljecremen oven på.
Pisk 200 gr fløde til skum og rør vanillepulver og 200 gr creme fraiche i.

Kagen toppes med diverse friske frugter og serveres kold.

Velbekomme.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar