mandag den 10. august 2015

Tillad mig lige at reklamere.

Køge er min by. Jeg har boet her siden jeg var femten år. Den by har det meste efter min smag. S-toget som fører mig ind til min dans eller mit barnebarn på ve femogfyrre minutter. Her er masser af skov og virkelig meget strand. Op til flere faktisk. Vi har gode legepladser og parker som man gider besøge. Byen er en levende købstad, ned et aktivt handelsliv på de to torvedage. Vi har Danmarks ældste hus og byen vokser stadig med masser af planer om nye beboelser, butikker, en stor biograf og toget fra Jylland kommer snart kørende med stop i Køge. Vi har hyggelige gamle restauranter, nye moderne caféer, små bitte kaffehuler og hist og her lidt nytænkning på spisefronten. Kort sagt har vi det meste og det vi ikke har, kan vi hurtigt hente i Kbh. 
Vi har også sjove fristeder, som måske er skjult for nogen. Mellem havnen og Sdr Strand, er der et område, hvor kreativiteten er i højsæde. Et frirum for unge, men bruges af alle. Her er højt til loftet og fyldt med kreativitet og gode idéer. 
Jo jo, vi kan skam godt her uden for hovedstaden. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar