onsdag den 27. januar 2016

Længsler og lyst.

Et lille glimt, et strejf af noget, en bitte flig. Bare en lille bitte ting, kan pludselig sætte længsler og lyster fri. Hos min skønne, bugnende grønt og frugt handler, faldt jeg i dag lige over en smuk blomst. En særlig blandt mange. Lige den, som hviskede og lokkede og lovede mig ting i fremtiden.
Ting som kunne være at se,mulige der, på en regnfuld og grå onsdag. En super travl onsdag, hvor jeg hovedløst drønede fra A til B. Jeg havde glemt hjertet og handlede kun fra hovedet. Hovedet som hurtigt hænger sig fast i det, som foregår lige foran øjet. I dag regnen og grå dis. 
Pludselig, der midt mellem frugt og grønt og et bugnende blomsterhav, så jeg den ene blomst. Den trådte frem og hjalp mig ned i hjertet. Der ned, hvor en blomst pludselig begynder at tale. Begynder at hviske om sommer, sol, brune bare fødder i sandaler, fugle som fløjter, kølig rosé under træers skygge og måske en tur ved strandkanten. Men også om følelser som sorgløshed, den tid, hvor det pludselig ikke betyder så stort, om man sover otte eller fem timer, tid hvor der bare er mere latter end tung tavshed, lethed og upåtaget glæde.
Vi vid den tid kommer igen om et par måneder, men hvorfor vente. Hvorfor ikke bare danse trods regn og gråvejr? Hvorfår ikke bare købe den ene smukke blomst og stikke den bag øret? Hvorfor ikke bare tage den dyreste kjole på selv om det bare hverdag og hvorfor dog gemme desserten til sidst? 
Alt det så jeg i et glimt i den smukke blomst. Snart var jeg tilbage til hovedet og den travle dag. En kort men skøn flirt. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar