tirsdag den 12. januar 2016

Nytårsforsæt. 3.

Efter et år, hvor min dans i meget høj grad, handlede om at øve til den vilde konkurrence DANISH OPEN BELLYDANCE . Virkelig meget øvearbejde og virkelig meget fokus på, h orden der lige kan rettes på en finger her, et lille knæk med nakken der og i det hele taget fokus på, at gøre det rigtige og vel at mærke, det rigtige i nogle dommeres øjne. Det hår gav mig virkelig meget. Jeg lærte utrolig meget, både om teknik, om at arbejde i en gruppe, om mig selv og rigtig meget om, hvad der er vigtigst for mig. 
Danseteknink er utrolig vigtig og man kan aldrig lære eller øve for meget. Men mit eget syn på, hvad dans for mig handler om, er dukket ret skarpt frem. 
Dans skal for mig handle om glæde, om frigørelse, om at udtrykke noget, at formidle, at grine, at gerne måtte være skæv og uperfekt, bare man gør sit bedste og gør det i den bedste mening. 
Jeg har allerede været til to lækre teknik workshops i år og flere skal nok følge. Sommeren er allerede også booket op med en uges træningslejr, med dans og teknik fra morgen til aften en hel uge. 
Mit forsæt er nemlig, at erobre dansen tilbage til mit hjerte. Til det jeg gider og det jeg finder brugbart, smukt, virkningsfuldt for mig i min dans. At erobre glæden tilbage til min dans. 
En danse koreografi er allerede i gang med den gode gamle lørdagsgruppe, hvor vi danser helt oppe på det høje niveau.
Men i mine egne  private dansetimer, har piben lige nu fået en anden lyd. 
Jeg er ude i noget Gipsy style. Noget med store skørter og al den tingeltangel jeg overhovedet kan samle. Her er lagt op til masser af sjov, skuespil og fede rytmer. Tag ikke fejl, der er masser at øve sig på. Det ser hamrende let ud, men det er det ikke. Udfordringerne står i kø og venter på mig. 
Dansen laves og tilpasses til mig og opstår ud fra dels min læres tanker om dansen og de udfordringer hun gerne vil give mig, men også rigtig meget efter hvad jeg kan mærke er rigtigt eller ikke dur til mig. 
2016 er året, hvor min dans skal give glæde, skal give mening og give nye udfordringer. For mig og ikke for hvad en tilfældig dommer kunne tænke sig. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar