søndag den 7. februar 2016

Fugle, katte og strik.

Vågnede op til en morgen med varmegrader og fuglefløjt gennem det åbne vindue. Der er noget i luften. Jo jo, jeg ved da godt, at vi kan få masser af kulde, frost og sne endnu, men det ændrer ikke ved, at foråret har fået tag i luften. Det er der på en eller anden måde. Et lille usynligt tegn, som bare viser, at jeps, det ligger der ude og venter. Vinter er det stadig, men om en måned så er det altså forår. 
Den fuglesang har jeg virkelig savnet. Velkommen til verdens skønneste orkester. 
Et helt andet orkester i huset, er katten Rosa's gråd og tiggeri. Efter at have læst om de ting som her i landet, bla må tilsættes dyrefoder, skal min kat aldrig mere have noget som helst med det mindste tilsætningscrab eller noget som ikke er øko. 
Katte er bare ikke lige typer som lader sig rive med af en bølge eller nye tendenser. I tre dage har Rosa intet spist, men tigget og larmet det har hun godt nok. 
Nu har jeg givet mig. Vi mødtes i porten. En portion af de nye piller er smurt lidt ind i yndlings fiske guf og blev slugt på stedet. Vi må se hvornår hun er klar til den rene nye vare. 
Nu faldt der ro over hjemmet. 
Det tredie orkester, var dagens Nørkle Cafés deltageres latter og snak. Hold op som selv et lille bitte selskab kan fylde. Bestemt på den dejligste måde. Jeg elsker de Caféarrangementer. Der bliver arbejdet på livet løs. Vi hjælpes og deler, men vi snakker også og deler rigtig meget. Her er det ikke bare indholdsløs sniksnak, men meget dybe emner og store personlige ting vi deler. Men jo, der er også meget grin. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar