lørdag den 27. februar 2016

Hvad fodrer du din weekend med?

Jeg skød min igang i går. Efter fyraften tog jeg manden i hånde og HIK på jagt efter lækkert tøj til ham. Tænk at der findes en butik, som hver fredag lukker et par gode flasker rødvin op, så der bydes på glas til weekendtrætte kunder. Det er ikke den billigste butik i byen I know, men det er bare den, som har det fedeste tøj, når det gælder og vi fik da også både drukket et par glas vin og fundet virkelig fine ting. 
Bagefter lod vi os beværte på byens gode gamle Italienske restaurant. Et sted, som gennem min tid har forvandlet sig mange gange og hele tiden til det bedre. Den startede i tidernes morgen, med ternede duge og stearin ned af gamle vinflasker, til nu, hvor den kører virkelig italiensk klasse og god stil. Jeg elsker det italienske, men det er desværre sjældent det køkken som imponerer en vegetar eller rykker seriøst med hensyn til kokkens impro. Men i går fik jeg en freestyle omelet med en masse sprødt grønt og det var velsignet godt sammensat. ill Gallo, den galende hane, eller noget i den dur, kan jo godt når kokken gider og der er tid til impro.


Midt i en masse alvorlig oprydning i mit arbejdsværelse, kom noget af oprydningen til, at handle om krea. Win Win. Rodet blev fjernet, en ny crepe blomst og tre nye armbånd så dagens lys. De to af dem skulle bare kortes af og trådes om. Jeg kom lidt tundt i verden, da der var armbånd fra både Indien, Marocvo og New York. Alt hjembragt af mig selv. 



Nu sidder jeg i et pænt, ryddeligt arbejdsværelse og vinder store mængder garn op. En stor stak tøj er strøget. Det hele med en baggrund af Mads og Monopolet på Podcast. Genial ting. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar