onsdag den 2. marts 2016

Forårsregn.

Nu er vi i marts måned. Det er forår. Jeg har mærket længe at det var på vej, men nu står det også i kalenderen og er blevet sagt højt i fjernsynet. 
Jo tak, det er tissekoldt og der varsles sne og slud og i dag har vi gråt i gråt med trist regn. Men det ændrer altså ikke på,mat det er forår og at jeg kan mærke det. 
Jeg har som sagt en festlig begivenhed om hjørnet, med alle de forberedelser den slags medfører, næste måned har jeg fødselsdag og i maj rejser jeg på eventyr. Er der ikke forår i luften, så kan jeg love for, at der er det i mit hjerte. 
Men der er stadig flest hverdage og mine går i stort omfang sammen med alle mine skønne klienter. I den klinik hvor jeg elsker at være og udføre det arbejde jeg holder så meget af og som jeg efterhånden mener, at jeg er ret god til. 
Løbende tager jeg stadig en spændende uddannelse, som hele tiden giver mig ny viden og nye teknikker. 
Jeg forkæles med stakkevis af lektier, som alle er som små energibomber. Kan man mon være forelsket i lektier? Tja, jeg tror faktisk det er det jeg er. Det er bestemt ikke den type lektier som jeg husker fra barndommens skole. Her er det lektier, som jeg glad og gerne vender tilbage til gang på gang, læser på ny, øver på ny, forstår mere og mere af, springer frem og tilbage og leger det nye stof ind i nåde hjerne og fingre. Den her type undervisning er jeg intet mindre end vild med. Jeg takker dagligt for alt hvad jeg kan og hvad jeg lærer og håber bare,mat det aldrig stopper. Men hvorfor skulle det også det? 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar