torsdag den 10. marts 2016

Når man pludselig bliver fanget af sine egne fordomme.

Dagen er kommet, hvor jeg vil løfte sløret for den KOMMENDE BEGIVENHED. Der skulle lige være helt styr på alt før jeg sendte noget i luften. 
Et sølvbryllup.Jamen altså, jeg er glad og stolt, men også forundret. Hvordan kan femogtyve år gå så stærkt? Det føles mere som ti, men den er jo klart god nok. 
Sølvbryllup er dog lidt i samme skuffe som halvtredsårs fødselsdagen. Man rammer muren og facer sin egen ungdoms fordomme. Dem på halvtreds er næsten døde af alderdom og en sølvbryllupsfest nogen med en harmonika og gamle menneskers slæbende trin over gulvet. Jo, jeg må indrømme, at sådan har jeg selv tænkt og dømt og sådan ved jeg jo at det er, for de helt unge. Selvfølgelig er det sådan og selvfølgelig skal det være sådan. Halvtreds og sølvbryllup skal jo være uvirkeligt ude i fremtiden, mens man selv er ung, usårlig og udødelig. 
Men ok, det er der vi er. Og jeps jeg råber højt HURRA mig selv, for min mand, for os og for vores ægteskab, som faktisk holdt. 
Nu står vi foran en fest, en festlig dag, en masse forberedelser og en masse glæde. 
Alt det vil min blog nok koge over af den næste tid,små er du ikke til fest rapporter, er det nok ikke her du skal kigge med. Men hey, hvem er ikke til fest og kærlighed? 
Det er det jeg mener, når jeg præsenterer mig som et ægte forårsbarn. 
Født i april, gift i marts, fik mit første barnebarn i marts. Nogle af de ting, som har sat store søm i mit livs landkort. Det er der jo også mange andre gode måneder, mennesker og oplevelser der har, men foråret krydrer bare tingene med et særligt krydderi for mig.
Den der særlige luft som isner i næsen om morgenen og forvandler sig til en eksplosion af lune, dufte og lyde senere på dagen. Det klare lys som kommer til os efter måneder i mørke. Dyre æg og børn som popper ud i verden, små knopper på grene, fine små blomster som bryder den frosne jord, fugle som pludselig er tilbage i vores haver og pipper og synger højt og klart. Træer som igen får saft og spæde blade og små frø som snart kan spire. Alt det, er der bare ikke andre årstider som byder på. De andre semestre er smukke med hver deres stemning og særkende, enig, men altså foråret, det er og bliver min yndling. 
Marts lægger ud og i år altså med sølvbryllup og fest. 
Og glemte i farten lige katten. Min kat er jo også forårsbarn. Faktisk tretten år i denne måned. Hov hvor blev den lille kåde killing lige af? Tiden løber og vi halser med. Mennesker som katte, alle i evig forandring. 
I dag titter solen frem. Det er koldt men lyst. Det er både yoga og dansedag. Yoga fra morgenstunden. Morgenyoga som strækker, åbner og forlænger kroppens led og muskler og gør kroppen klar til, at gå rank og åben ud i verden. Ud og danse. Først min egen koreografi i to timer. Timer med fordybelse, øve om og om igen. Ned i detaljen. Alt skal på plads. Senere en times sjov Burn Out Mavedans, hvor der e humor og hurtighed. Sved på panden, før jeg igen kan vende hjem og glæde mig og en masse dejlig motion og energi givende bevægelser. Torsdag, jeg elsker dig. Du er min dag. Dagen som kun handler om mig og min krop. Hårdt arbejde, men skøn forkælelse. Torsdag, vi er allerede igang. 
God torsdag til alle. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar