søndag den 27. marts 2016

Perler, pailetter og bling bling.

Min nye dans, den jeg øver på for tiden, er en fejende Gipsy. Noget med et sjal og en kurv og fejende gevanter. Dansen opstod i mit hoved allerede for tre år siden i Malaga, hvor jeg faldt for en trefarvet vid nederdel. Jeg har bygget og brygget på både dansen og kostumet lige siden. Jeg har købt fine bånd og kvaster, samlet garn, købt den smukkeste bort fra en gammel indisk brude sari og små klokker. Nu er jeg endelig kommet igang. Koreografien er ved at være på plads. Dansen mangler bare rigtig mange øvetimer, men bæltet er jeg håret igang med i dag. Jeg klipper, syr på både maskine og i hånden. Der er mange små sting som skal laves før den her er klar.

Den smukke Indiske sari bort. 

Bånd og kvaster ligger klar.

Lige nu syr jeg en kæde med mønter i hele bæltets længde. 

Og nej jeg er ikke den store håndarbejds nørd. Der er masser af skæverter og løse ender, men jeg er god til redninger og fantasien er stor, så jeg er fuld af fortrøstning. Bare vent. Det bliver godt det her. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar