lørdag den 2. april 2016

Marthas tæppe og en have trimning.

Jeg har virkelig knoklet med hæklenålen den sidste tid. jeg var på nedtælling. De sidste nøgler garn var købt og jeg kunne se enden meget nær. I morges nåede jeg så enden.
Mod det oprindelige tæppes mål på 115x190 er dette 212x237. Der er hæklet seriøst mange omgange her. tæppet er hæklet i ren uld "Kambgarn" fra min lille pusher Frk.Rosengren her i Køge. Det er også hende som har designet opskriften, som kan købes i hendes butik.





Fra formiddagen var der solen på spil og lokkede mig ud på terrassen, hvor der var god brug fo lidt muskelkraft. mos på fliserne i et ret tykt lag og et klinkebord som også trængte til en kærlig hånd.
Efter sådan en gang overarms fitness, står både terrasse, bagtrappen og gården klar til brug. Ok, der mangler lige lidt blomster til at give farve, en ny voksdug og en stak puder. Lidt til at give farve, blødhed og hygge. Det kommer lige om lidt.





Jeg er helt klar til morgenkaffe på trappen og senere lidt strikketøj i gården. Jeg er klar til sol på næsen.
Eftermiddagen stod da også i solens tegn. Afsted med toget til København, hvor manden og jeg gik rundt et par timer eller lidt mere. Bare sådan på tur. Ud i det fri. Ud og få luft.
Og så sluttede vi lige af med lidt mad i Kalaset i Vendersgade og hjem igen.
Sådan kan man også gøre kål på en dag. En ganske dejlig dag. En lørdag i April. En foråsdag i April.


















Ingen kommentarer:

Send en kommentar