søndag den 24. april 2016

Nye butikker i Ribe.

Hele tre spændende butikker er skudt op i Ribe.
Den lille bitte retro shop MAUDE, som jeg kort nåede, at besøge sidst jeg var i byen. den butik kan man også følge på facebook og hun har klart fine ting og er helt sikkert et besøg værd når man er på de kanter.
Det andet gode initiativ, er en lille, men fin vegetar café K-ÆRLIGHED. Navnet siger noget om kærlighed til, og ærlighed omkring, det vi putter i munden. Vegetarisk, langt hen ad vejen vegansk og flere steder også glutenfrit. En café som efter min menig burde være plads til i enhver by. Jeg vil støtte initiativet så meget jeg overhovedet kan, og håbe at Ripenserne vil gøre det samme.
Jeg minder lige om, at det bestemt ikke skader, at besøge en vegetar café selv om man ikke selv er vegetar. Måske kan man oven i købet få en rigtig god aha oplevelse ud af det. Pøj Pøj fra mig.
Den tredie butik havde reception lørdag. To kvinder står bag butikken, den ene endnu ukendt for mig, den anden Shela meget kendt fra tidligere initiativer i byen. En kvinde som til hver en tid borger for top god stil og anderledes vinkling af selv den kedeligste pose the.
I ENGLESTØV, finder man Spansk keramik, kjoler syet af gamle duge, the og kaffe af lækreste kvalitet, delikatesser, unikke smykker, gamle ting og sager og en masse som jeg nok ikke lige fik med.
I det ene hjørne af butikken holder FRU QUIST til, med sine fine og meget enkle buketter og rusikke potteplanter i Fair Trade kvalitet.
I et andet hjørne tronede en vaskeægte JUICEBAR.
Jeg fik ikke billeder fra de to først nævnte, men ingen reception uden, at jeg møder op med kamera (det i telefonen er stadig dårligt).








Ingen kommentarer:

Send en kommentar