torsdag den 7. juli 2016

ADVARSEL!

Tænk at det er en måned siden, at vi kom hjem fra en skøn ferie rundt i USA. En masse gode oplevelser rigere. Vi mødte de skønneste mennesker, virkelig hjælpsomme mennesker, men vi mødte åbenbart også andre typer. 
Vi havde hørt fra hele tre forskellige mennesker, at man skal passe godt på sit kreditkort der ovre. Det gjorde vi. Alt hvad der skulle betales i forbindelse med hotelbookning stod jeg for. Betalte med Platin Mastercard og naturligvis holdt jeg hver gang selv mit kort osv. Det meste andet betalte vi med kontanter og lidt med et andet kort som manden bestyrede. 
Seksten dage efter vores hjemrejse tager fanden så ved en eller anden kopist, som nu har handlet sig gennem USA på mit kort. Femogtyve tusind kroner nåede personen at fyre af, før vi fik vores kontoudtog. På Platinkortet er der jo dejlig lang kredit, så derfor blev vi først opmærksomme på problemet nu. Nu er samtlige kontoudtog og det udprintede skades dokument sendt til banken og kortet er lukket, lige som mit almindelige dankort, hvor der pludselig var spændende ønsker om oplysninger på fra falsk Apple ID idioter. 
Pas på når du rejser. Lige nu er USA så vidt jeg hører særligt plaget af kortkopister, men de findes desværre alle steder. Hold øje med dit kort, så godt du kan, men aller vigtigst, hold skarpt øje med din konto allerede under rejsen, da det tæller hurtigt op, når først det hår løs. 
Den sidste pisse irtiterende oplevelse ødelægger ikke vores fede oplevelser og dejlige ferie, men shit hvor er det irtiterende. Og femogtyvetusind er da også en slags penge, som man sagtens gad have på sin egen konto, når der sidst på måneden ikke er flere penge på træerne. 


1 kommentar:

  1. Det er da for vildt. Lige når I gik og troede I var kommet sikkert igennem kortsvindlerne. Håber at banken eller forsikringen er hjælpsomme

    SvarSlet