onsdag den 20. juli 2016

Friaften.

Fjerde hele dag på træningslejr, er dagen, hvor de fleste er virkelig trætte. Trætte i både krop og hoved. Klogeligt nok, er netop i aften også friaften. Min nydes med fodbad og benene oppe og helt sikkert tidligt i seng. Seksogenhalv time krævende træning om dagen, masser af ny viden i hoved og krop mærkes nu. Vi øver masser af teknik, men også hele tre forskellige koreografier. En med Fanveils, som flere af os aldrig har prøvet før og det er ikke nemt kan jeg afsløre. En af koreografierne er med en norsk underviser, så der skal man også, foruden en ny underviser, også forholde sig til et andet sprog. Hun er ikke meget svær at forstå, men oven i den øvrige koncentration, er det lige et lag mere. 
Men hvor tredie dagen var der, hvor jeg, og mange andre, tvivlede på at jeg nogensinde skulle få styr på tre vildt lange og meget rodede danse, er fjerde dagen også dagen, hvor jeg pludselig ser en sammenhæng i alle koreografier og opdager, at så er de altså heller ikke længere. Vi er nået gennem alle tre og har endnu en hel dag til at repetere i før vi skal optræde, så hey, det går jo nok.
Men vel er jeg træt og vel er jeg frustreret over trin som bare ikke vil lykkes og Fanveils som sidder fast og vender den forkerte vej osv. Men trætheden er også på den fede måde og meget tilfredsstillende, da den skyldes hårdt og stædigt arbejde og jeg har ikke i bare et minut opgivet eller surmulet. Jeg har knoklet hvert minut og svedt mig stædigt gennem hver en time.
Og jeg har takket forsynet for, at jeg proppede min kuffert så jeg næsten ikke kunne slæbe den, seriøst. Forjeg har haft masser af skiftetøj og lækre nye benvarmere og slåombluser, som jeg flittigt har brugt, så jeg ikke er den, som i dag har unødigt ondt i muskler og led, som blev alt for hurtigt afkølet når vi løber fra hal til hal, eller lægger ud med for kolde muskler. 
Men i dag er også dagen, hvor solen har skinnet noget så smukt og varmt og alle har nydt pauserne udendørs. 
Og solen kastede lange skygger ud på aftenen. 
Her udenpå landet, hvor eneste udsigt er de smukkeste kornmarker og fantastiske solnedgange.
Og mens jeg nyder træningslivet, bliver min nye udestue i sommerhuset tættere på færdig. Males må den jo først næste år. Bygget færdig er den. Nu venter bænkene på, at jeg syr nye hynder. Det tum bliver intet mindre end fantastisk. 



Og på min facebook klinik side englegaarden har jeg lagt nyt, om mit nyeste tiltag. TRYK FØDSEL.
Noget med graviditetsbehandlinger, at gøre både mor og partner godt påklædte til den spændende oplevelse som en fødsel er, især hvis man er godt forberedt. 
Man kan også læse mere på min hjemmeside www.engle-gaarden.dk


Ingen kommentarer:

Send en kommentar