lørdag den 24. september 2016

Kan du lugte det samme som mig?

Der er fåefterår i luften. Absolut ikke på temperaturen, vinden eller andet, men den er der. Lugten af efterår. Den lidt klarere luft om morgenen og den lidt tidligere aften. Og så kan det mærkes i kroppen. Universet tuner sig ind på efterårsenergien. Den som giver os en lidt langsommere energipuls at køre på. Der h or vi har brug for, og faktisk som regel af os selv, at spise en lidt anden kost. Nu skal der tændes op for bålet, både set som lyser op i mørket, det som skaber hygge, men også det som sker i vores forbrænding. De fleste af os bliver lidt tungere om efteråret. Både i kroppen men også i energien. Nu har vi brug for den varme, grove og lidt tungere kost. Væk med de fine lette salater og det lyse kød som næsten kun slikkede panden. Nu står der simreretter på menuen. Langtidsbagning, hævning og stegning. Ting må igen tage tid. Maden må igen være sammenkogt og wooket. Og så skal den være varm for at sætte gang i det indre bål. 
Jeg ser det også selv i de sidste dages post. Lækre ting og sager kommer til min dør. 
Nyt garn til et hækleprojekt, pludselig fik jeg syet den nederdel som lå og ventede, jeg drikker meget mere lækker the end kaffe, en ny pakke fyldt med sager som skal bruges til efterårets nye uddannelsesforløb. 




Men der kom også perler i forskellige størrelser. Ting til masser af krea.


Og et par nye dufte af økoslagsen. Noget yil at skabe god stemning og en som balancerer vores chakrasystem. Noget som faktisk let kommer i ubalance ved årstidsskifte. Ikke alle ved hvad det handler om, men mange mærker nogle uforklarlige forandringer i krop og sind. Slet ikke så tosset at få ballanceret chakrasystemet. 


Og så kom der lige et par nye øreringe. Guld med guld. 24 karat faktisk og plexiglas. Fra Pastel&Neon. Det skønneste lille firma jeg kender. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar