torsdag den 1. december 2016

Ballet er god stil.

Mon man kan regne med at det altid er sådan? Aner det ikke. Kender ikke rigtig nogen balletdansere. Men nu kender jeg én. Mit lille barnebarn, Den Lille Amarkaner, danser ballet og hun er vild med det. I går var det endelig min tur til, at følge hende og sidde og vente i den halve time det tager. Næste gang er det heldig is også mig der følger, og fordi det er juleafslutning må forældrene komme ind og kigge på de sidste fem, ti minutter. 
Balletskolen ligger på Christianshavn, i en mega stor, højloftet og fed lejlighed. Da jeg jo var forvist yil venterummet, lod jeg lystigt øjnene få frit spil, og kameraet en lille smule. 
Jeg siger det bare. Det sted oser af god smag og lækker stil. Når man som jeg sidder og venter, foregår det i store fede sofaer med tændte bloklys, coofeetablebooks om ballet, nespresso caffe af små fine kopper eller vand fra kobber hanen. 
Her var ikke noget med et koldt omklædningsrum og en vakkelvorn umage stol. Her var lækkerhed ned i detaljen. Jamen altså, når nu det kan være sådan foretrækker jeg det da klart sådan. De andre steder har jeg været så rigeligt. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar