torsdag den 22. december 2016

Jeg nægter at gå i flere butikker.

Jeg har nu handlet i propfyldt supermarked, båret adskillige kilo and hjem fra slagteren og hjembragt et stykke fisk til min egen julemenu. 
Julegaverne er lagt pænt under træet. Alt er efter min bedste overbevisning i hus. 
Nu nægter jeg simpelthen, at deltage i mere indkøb denne jul. Mangler vi noget må det bare være julen uden den dims. Jeg har givet mit bidrag til både julestress og julefred og nu må det være nok. 
Fra nu skal der kun tænkes på jule middagen og julehygge. 
Dagen i dag var en dejlig fridag, hvor jeg ordner bunker, skaber orden og gikser småting. Øver nogle danse, strikker og lægger planer. 
Jeg er nemlig ved at planlægge den nye kalender. Ikke de sædvanlige nytårs fortsætter, som de der fem kilo, ingen smøger og mere motion. 
De fem kilo har efterhånden fundet deres plads på min krop, smøgerne blev kvittet for 11årvsiden og jeg ønsker faktisk ikke mere motion i mit liv. 
Mine nye ønsker er ikke lagt med hjernen, men med hjertet. De er ikke bare tænkt men følt. I år har jeg prioriteret fire vigtige områder i mit liv, som jeg vil give stor fokus i det nye år. 
Det er ny planlægning. Noget som tager tid, men føles helt rigtig. Det kræver også selvransagelse og lidt ærlighed. Hvor er det jeg sjusker, hvor gør jeg slet ikke noget for at gøre ting bedre, eller hvor tager jeg ikke selv ansvar? Med fokus tror jeg faktisk, at man kan ændre ret mange ting i sit liv. Nå nye mål, næsten alene ved at have et positivt fokus på dem. Den nye kalender ser meget festligere ud end dem jeg plejer at tage hul på. Her er der masser af skrift med guld og en god sjat klistermærker med stjerner og hjerter. Farver og glimmer er med til at skabe fokus. Både for hjertet og øjet. 
Mon du lægger planer for det nye år? Har du ting du gerne vil ændre og hvor langt vil du gå? Hvordan gribe du det an og tror du på den positive tænkning og at rykke med hjertet? 
Heldigvis behøver vi jo slet ikke at gøre tingene på samme måde alle sammen. Men man kan få indsigt og ny viden af, at lytte til andres metoder. Prøv det. 
God lillebitte juleaften. Dagen før dagen før det hele går løs. 
Håber din jul bliver magisk på lige præcis den måde du holder aller mest af. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar