mandag den 26. december 2016

Stilhed før stormen.

I går var vi stille her i hjemmet. I dag var vi på farten. Ude og få blæst juleglansen af ørerne. Gåtur i blæsende Dyrehaven. Den slags giver røde kinder og plads til en lille anretning, som vi indtog hos altid hyggelige Madam Sprunk i Helsingør. 
Det luftede da vi kørte hjemmefra, det suste da vi kom på Strandvejen som også bød på hagl og seriøst sorte skyer. På vejen hjem rev det let i bilen. Vi er spændte på h or voldsom den varslede storm URD vil blive i nat. 
Selv har jeg en voldsom rasen i mit højre knæ efter et styrt på trappen. Nej, nej ikke ned ad trappen og intet er brækket. Men mit ben fik et kolaps og knaldede ned i et trin så jeg helt nogstaveligt så stjerner. 
Nu er det voldsomt ømt og ynder ikke visse stillinger. Måske skulle jeg have sparet gåturen i Dyrehaven. Ok, det gjorde jeg så ikke. Nu får det ro i nat i stedet. Som regel drejer den slags uheld sig "bare" om et slag. Sådan tror jeg bestemt det er her. Men selv slag kan lave stort påstyr. Ingen skadestue ol til mig. Tror ro er det bedste middel til denne slags. Men shit det skriger højt. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar