fredag den 20. januar 2017

De der nytårsforsætter.

Jo tak, det hår fint med dem. I dag var en af de der dage, hvor der var klister stjerner og hjerter ud over hele siden. En af de dage som er MIN. Sådan til lige hvad jeg vil. 
dag ville jeg starte dagen med zumba og lidt opstramning og der efter en masse ting i mit hjem. Primært køkkenet har jeg huseret i. Rugbrød og stenalderbrød, en ret lækker humus og falafler er der lavet. Blomster som kunne blive til nye stiklinge i vand, noget dans som blev øvet og et par rækker på et lille hæklet tæppe. Sådan kan de dage nemlig også sagtens bruges. Jeg elsker at bage, kokkerer osv, men ikke under pres. Men sådan en dag hvor tiden er fri og jeg gør det af lyst, så elsker jeg mit køkken. 




Faktisk også ret lækkert, at jeg er er hoppet tilbage til fredags morgen zumba på min gamle danseskole. Op og igang. Så er træning klaret fra morgen stunden. Men også fordi jeg her både får zumba og træning i samme time. Her har vi også lige en omgang med vægte og lidt træning af mave, baller og lår. Genialt når det kan lægges i samme time. Effektivt og rart. Det sidste plus er, at her er det på en danseskole hvor underviseren er danselærer. Jo tak der er forskel. Mange zumbainstruktører drøner rundt som var de på speed. Ingen vejledning. Bare drøn løs mens musikken pumper. Desværre får mange begyndere lige en ekstra gave i form af et forvredet knæ med hjem, hvis de ikke kender de basale grundtrin. Det er der jo nok ret mange som går i fitnes som ikke gør. 
Her danser vi. Og kan man lide at danse, som jeg kan, så elsker man zumba hos en danselærer. Selv vals er rigtig vals og ikke fortolket af en falvstuderet røver som jeg tidligere har været præsenteret for. Så får man ikke lige valse glæden med i købet. Når jeg går hjem fra zumba på en fredag morgen har jeg både danset, svedt i stænger, trænet og danset zumba. Du har helt ret, når du fornemmer at spore en portion begejstring. 
Nu er der danset, svedt og fixet ting i køkkenet. Nu er det weekend. Jeg ved min får et dejligt indhold. Jeg håber det samme for dig. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar