mandag den 2. januar 2017

Manifestation. Fra drømme til virkelighed.

I 2016. Altså bare for et par dage siden, var en campertur til Umbrien, Træningslejr til sommer bare nogle ønsker jeg gik med i mit hoved. På det tidspunkt havde jeg ikke talt med manden om camper ønsker, eller set på, om jeg reelt havde pengene til træningslejren i år.
I 2017. Alt få dage efter nytåret, har jeg netop bestilt både et hotel i Lucca, katte og huspassere og en plads på Træningslejr til sommer. Alt kan jo stort set lade sig høre, hvis drømmen er stor nok og bliver prioriteret hårdt nok. Selvfølgelig inden for de muligheder vi hver især har. Jeg er ikke nær så optimistisk på alles vegne som Statsministeren i sin nytårstale, hvor han siger, at vi alle i Danmark har lige vilkår og muligheder. Så har han vist ikke været på gaden de sidste år. Men jeg er enig i, at vi alle fra den start vi har, kan realisere nogle af vores drømme. Nok ikke med et knips fra skrot til slot, men med en realistisk indstilling kan mange ændre en god del. Men det kræver at man vil det. Måske må man undvære noget og ændre hist og her, men hvis viljen er til det, kan man komme et stykke vej. Det udelukker så ikke statsministerens ansvar og en politisk vilje til,mat bakke op om den svageste del af befolkningen, så også de har plads til ændringer.
På en af de sidste dage før nytår var jeg på workshop i det at nå sine mål og drømme. Sjovt nok viser det sig, at vi ofte løber rundt kun med overskriften på vores drømme i hovedet. For at nå målet skal der fokus og man skal være konkret og ofte viser det sig nok, at drømmen når man ned i detaljen ser anderledes ud end overskriften. Måske skal drømmen deles ud i delmål og bredes ud over tid.
En ret spændende workshop. Meget givende og lærerig. 
Nå men altså årets campertur er blevet beriget med lidt lækker luksus. Vi skal denne gang køre langt og have flere ophold undervejs både ud og hjem. På den måde får vi masser af camperliv. Til gengæld kan vi for ikke meget mere end prisen på en camperplads og indkøb af morgenmad, bo på et lille fint hotel med kun fem værelser meget tæt på Lucca. Meget af det vi gerne vil se ligger i overkommelig cykelafstand. Og naturen er noget af det smukkeste på de egne. Umbrien har i mange år, siden jeg læste "Løjnhalsen fra Umbrien" (kan anbefales), været nysgerrig på det område. Nu skal jeg afsted og jeg glæder mig allerede, selv om det først sker til sensommeren. 






Lige som jeg glæder mig til igen at komme på Træningslejr og give fuld gas på dans og træning. Lige midt i den danske sommer. En hel uge med dans fra morgen til aften. Mange timers bevægelse. Dansere med spændende nyt fra mange steder. Jeg elskede det sidste sommer. Jeg ved jeg vil elske det igen. Troede først jeg ville afsted igen om nogle år. Sådan engang imellem. Men det var for godt til ikke at prøve igen. 


Lægger lige ud med to spændende danse workshops i januar. Så er året godt igang. 
Og med alt den energi og gejst, nappede jeg lige årsregnskabet, indberettede til Told og Skat og satte et beløb til betaling senere. Ren overskud og optur. Noget mange bakser med og sveder over i sidste øjeblik. Fedt at det nu er af vejen. Væk med 2016. Nu er vi videre. Vi er igang. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar