tirsdag den 25. maj 2010

Eksamen


Min "den lille" har læseferie og skal til første eksamen i dag. Lige nu læser han, men bortset fra det, virker han ganske rolig og nærmest som han plejer.

Han ryster ikke over hele kroppen, spurter på toilettet hvert andet øjeblik, tager dråber, sveder og puster, taler usammenhængende og ligner en´på vej til skafottet. Endnu en god ting som barnet ikke har arvet fra sin moder. Tillykke skal han have for det. Først i en meget sen alder, fik jeg selv nogen lunde styr på eksamensnerverne og har ved de sidste to eksamener næsten fungeret som et almindeligt mennesker, blot under lidt pres og med hang til et lille drop af Bachs RESCUE dråber.

hvor er det dejligt at min søn besidder så meget mere selvtillid=tillid til sig selv, sin egen kunnen og formåen. Det har jeg forhåbentlig været med til, at give ham. Tro på dig selv, du er god nok, du ved hvad du kan og skal ikke tvivle på at det er rigtigt eller godt nok, eller lige så godt som det de andre ved, stå frem som den du er, alt andet holder alligevel ikke i længden og slet ikke til en eksamen.

HELD OG LYKKE HERFRA. Jeg krydser ALT hvad krydses kan.

Han skal forøvrigt op i AFSÆTNING. Puha, slet ikke et muligt emne at tackle for min hjerne, men må jo være fedt for dem som kan og har den interesse.

2 kommentarer:

  1. Mosteren krydser også fingre!

    SvarSlet
  2. Ja det er jo frygtelig spændende sådan noget.

    SvarSlet