tirsdag den 6. juli 2010

Der SKAL ydes før der kan nydes..................


Skal i min verden ABSOLUT ikke opfattes som en sandhed, som ALTID bør lyde i vores baghoved. Spis bare desserten først for min skyld og hvorfor dog ikke.
Den triste overskrift gælder bare engang imellem og for mig altså i dag. Ikke mindst forde, at det er nødvendigt, HØJEST NØDVENDIGT. Jeg har godt nok prøvet mange overspring i løbet af dagen, men der SKAL altså gøres rent i HELE huset her i RIbe og det skal være i dag, hvor jeg har tid og hvor jeg er alene, og selvfølgelig ikke i morgen og næste dag når Izabel er her. Tilgengæld gemmer jeg nok lidt ukrudt i fliserne til hende. Hun plejer godt at gide hjælpe og det giver gode lommepenge. Dem tænker jeg så, at vi kan fyre af senere i morgen på en tur til Esbjerg.
Der er ellers nok at nyde her: Haven som bugner (druer og blommer på vej), en god bog, symaskinen og en hel kurv fuld af materialer, den sjove vendestrik, solen som skinner så dejligt, ingefærthe og skønne smoothies, gåture i den dejlige by, jo nydelse er der nok af, men det er der som sagt også af ydelses nødvendigheder.

2 kommentarer:

  1. Åååå. Nå fikk jeg dårlig samvittighet. Det samme er nemmelig høyst nødvendig hjemme hos meg også....

    SvarSlet
  2. UNDSKYLD Fama. Det var absolut ikke meningen. Dejligt nu hvor det er klaret. Normalt mener jeg ikke, at man skal arbejde med den slags når solen skinner. Så skal vi UD. UD og hente ny energi til de flade vinterbatterier. Nyd det bare.

    SvarSlet