mandag den 23. august 2010

Verden er lille....og stor

Ak ja, verden er lille, siger vi tit. Jamen det er den da også. Hvor har jeg været i dag og hvorfor? Jeg kan takke blogverdenen for flere nye oplevelser.
For ikke længe side, læste jeg om Karens dag i kbh og hvor hun havde været. Adresser blev noteret i min lille huskebog og i dag blev de omtalte adresser så taget frem og besøgt.
På den måde er verden jo lille. En skriver noget og vups tager en anden afsted.
På den anden side, er verden da også uendelig stor. Stor og rig. Tænk at leve i en verden, her tænker jeg på blogverden, som gider at dele. Dele erfaringer, kunnen, viden og sjove ideér. Ikke for pengenes skyld, selv om nogen da heldigvis også kan forbedre deres forretning,. sælge deres produkter og gøre reklame for deres levebrød denne vej, men også langt hen ad vejen, dele af et godt hjerte. En verden, hvor mange har opdaget, at giver du lidt, får du ti fold tilbage.
Verden er både lille og stor på samme tid og det er da værd at bemærke.



En lang dag i kbh, førte mig vidt omkring. Cykkelbanditten er et spændende sted hvis man for nyt indkøb af cykel. Mit udbytte blev en kædelås og en kvittering på noget mere, som en eller anden snart vil få at mærke. Når jeg nu er i byen, må der jo naturligvis lidt smykkedele i kurven. Ikke mindst med tanke på Izabel-barnebarnet- julegaveproduktion. Jeg har siden hun var et halvt år, lavet julegaver sammen med hende. Hvis hun skal nå det hele, skal vi igang næste gang vi er sammen, i oktober. Jeg kan røbe så meget, at der indgår både nylonsnor og perler i flere af gaverne.



Rødvin og hvidvin kræver gode glas og vi samler på Holmegårds "Nimb". Glas, som er blevet designet til Nimb, i forbindelse med den store renovering . Når de så oven i købet er på tilbud- 3 for 2, er det da bare om at slå til.








Kufferter fra "Søstrene", skal bruges som indpakning til små fine gaver.



Akimbo i Hyskenstræde. Stedet som har ALT det du aldrig havde troet at du manglede. Jeg mangler en hel del når jeg kommer ind i den butik. I øvrigt en skøn kvinde som ejer den butik.















Garn skal der til, i de rette farver ikke mindst, når vi er igang med, at planlægge garderoben for en ny baby. Babyen er hverken født eller lavet endnu, men den fylder allerede i min bevidsthed. Altså skal der strikkes. Denne baby skal være korrekt klædt på, hvilket bla kræver disse farver. Nogen har muligvis set farverne i denne rækkefølge til en større begivenhed i denne weekend i kbh. Jeg skal i gang med en mini bitte lille trøje i striber.Garnet er købt hos Bettedesign i Klosterstræde.




Skønne sager i overflod og sjove ringe i særdeleshed fandt jeg hos i Larsbjørnstræde. Hvis man som jeg er til farver, finurligheder og god betjening, er denne butik et besøg værd.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar