mandag den 25. oktober 2010

Pakkekalendere

Jeg faldt over den kreative pakkekalender hos Unikarina og er straks klar og med på ideén. Pakkekalendere kan jo være så meget og sige en masse. nogen steder er de et krav, en nærmest plage for nogen som på det nærmeste bliver afkrævet kalenderen hvert år og store forventninger hænger personen tungt over hovedet. DER vil jeg bare ALDRIG finde mig i at ende. Jeg laver pakkekalender efter lyst, pengepung, tid og evne. Barnebarnet får nogle dage, som jeg føler for og ellers en adventspakke. Hyggeligt og overkommeligt. Den hjemmeboende søn, får nogle dage, igen som det falder sig for og hvad der er sjovt og overkommeligt for mig. Min mand får hver dag, og hver dag er en fornøjelse at glæde ham. I hans kalender kan være alt fra et lille digt, massage fra egen hånd eller købt i byen, til ture her og der. De sidste år, har han så givet igen og på det felt, er han super kreativ og opfindsom. Hver dag er en glæde og alt pakkes op i stor spænding. Da jeg var barn, var kalenderen nogle år, 23 små tændstikæsker og en´husholdningsæske, limet på karton. Hver æske blev dekoreret med glansbillede og mellem æskerne tegnede min mor gran og nisser. I hver æske lå en karamel, et stk lakrids eller lignende. Et KÆMPE hit, som jeg tænker tilbage på med glæde.
Hmmm måske kunne sådan en kalender vække jubel hos mine piger i Ribe ud fra princippet, lidt men godt og en lille kærlig hilsen fra os på sjælland hver dag. Ikke usandsynligt. Ideér til Unikarinas kalender er også ved at tage form i mit hoved. Pludselig står der PAKKEKALENDER som overskrift i mit hoved.
God fornøjelse når/hvis du når så langt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar