søndag den 19. december 2010

JULE KOMSAMMEN

Dagen er skudt igang i ro og mag, mens lyset er kommet snigende. Nu skal jeg igang med at fremtrylle godbidder til bordet, til årets sidste KOMSAMMEN. Her i stuen i Ribe bliver vi otte om bordet. Vi skal spise kager og æbleskiver og ris a´la mande og juleslik, szom alt skal skylles ned med varm cacao med skum. Bagefter tror jeg vi skåler GOD JUL i et glas rødvin.
Mon ikke jeg senere har brug for en tiltrængt gåtur gennem byen og skoven? Jeg tror det.
Her skal også gøres rent og vaskes, så alt er fint igen til næste gang jeg kommer. I morgen kører jeg hjem til Køge. Hjem til de sidste gøremål inden julen, hjem til et træ som venter på pynt og jeg til lidt spredt GOD JUL med gløg eller the. Der er gøremål nok, men mest dem i den hyggeligere afdeling og forhåbentlig i mængder, som levner plads til det nye strikketøj.
I morgen vil jeg handle, altså sådan købe ind. Manden skal med, for der skal SLÆBES. Jeg vil købe mængder som var her hungersnød, men min plan bag er, simpelthen den, at jeg vil købe til så mange dage og så mange begivenheder som muligt, så jeg resten af julen kan blive hjemme.
Der er også planer om en hurtig samkørsel med niecen til København.
Hun skal købe hemmelige ting og det skal jeg også, men også en opfyldning af champagneglas og hvis vi kan nå det, noget mere garn til den igangværende.
Champagneglassene er dels til nytår, men også til DEN STORE HEMMELIGHED som jeg tidligere har været svagt inde på. Noget som SLET IKKE må røbes her og nu, men jeg kan betro jer, at jeg er ved at EKSPLODERE af viden, som jeg ville elske at sprede for alt og alle. Men NIX, et ord er et ord og det holder jeg. Min i skal nok høre om det hele, ja i får slet ikke lov at slippe.
God julehyggedag til alle!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar