onsdag den 4. maj 2011

SÅ fik han endelig sin morgenmad

Turen til Sevilla var jo min mands fødselsdagsgave. En uge i lejlighed lige midt i byen. INCLUSIV morgenmad. Det helt store udtræk fra konens egen hånd. Jeg havde medbragt den lækreste nymalede kaffe, dansk grov rugbrød, stempelkande, stavblender, mandler, rosiner, gojibær og kokosflager. Resten skulle købes når vi ankom. MEN, men ,men, alt var lukket søndag og mandag, så mandag måtte vi spise de hvideste hvide brød til morgen. Den slags brød som min mave slet ikke gider arbejde med, den slags, som skriger af manglende næring, når det glider gennem kroppen. ØV, hvor har jeg det svært med den slags dårligt nærende mad. Hvorfor spise, hvis det man indtager ikke gør noget godt for kroppen. NEJ, jeg er absolut ikke asketisk eller kostfornægter eller hellig, bare tidligere multiallergiker, så jeg ved hvad min krop kan tåle og ikke tåle og skal jeg synde/glæde mig selv, skal det sku være med det gode. Jeg har fået den portion dårlige behandling som jeg skulle have, så nej tak til mere af den skuffe og JA TAK til gode, rene, grove, friske varer som er fyldt med gode sager til krop, psyke og celler. I går kom vi i supermarked og på grønt/frugt marked. i går kunne vi så få god morgenmad, omend lidt sent og i dag har den fået for fuld udblæsning. Manden sov længe, mens jeg løb langs floden, med musik i ørene og solen i ansigtet. Løbeben kan lide smuk udsigt kunne jeg mærke. Hjemme igen lavede jeg morgenmad all inc og se det var noget vi kunne lide. Nu er vi klar til mere sol, shopping og måske endnu en bustur når nu billetten stadig gælder. I dag er bare slappe dag og ose dag og aftensmad fra egen pande, med mere godt fra det lækre marked, hvor min mand var sikker på, at jeg havde købt ind til en måned. Han skal få at se skal han. Han bliver klogere.









5 kommentarer:

  1. Hej Stella (også Nielser).
    Det lyder som om I hygger gevaldigt og får set en masse.
    Morgenmaden ser lækker ud.
    Jeg ser frem til flere billeder.
    Knus
    Sussi

    SvarSlet
  2. Hej Sussi. Der skal nok komme flere billeder. det bliver kollager som kan være lidt små, men man får da en ide´om hvad vi ser.

    SvarSlet
  3. Hmmm..... den der vil en og anden da ogsågerne inviteres på en skønne dag ;)
    Håber I nyder og hygger rigtig meget ;)

    SvarSlet
  4. Sådan en ferie er vist ikke så tosset. I forstår i hvert fald at gribe den rigtigt an - fortsat go' ferie, Stella.

    SvarSlet
  5. Måske kan du komme til morgenmad en dag Kristine, hvis du nogen sinde mere får tid.
    Tusind tak Anette

    SvarSlet