onsdag den 1. juni 2011

Når enden er god

er alting jo som bekendt godt. Der er dog lige et lille stykke arbejde endnu, før blebukserne kan dække den lille ende, men alle enderne er hæftet og alle sømme syet sammen. Undertrøjen/vesten skal have en grøn kant i halsen og bukserne skal have en hæklet snor gennem livet. Vask og pres til begge, så den rette facon kommer frem og garnet bliver blødt og babyklar. De ting her har været på pindene længe/meget længe/alt for længe, men sådan er det jo med tid. der er så meget som også kræver et par hænder og der står strikketøjet ikke altid først for i køen.
En lille anorak er næste plan. En´som eksisterer i mit hoved, men ikke rigtig på en brugbar opskrift, så der må stjæles/lånes/inspireres og gættes og prøves  i en skøn forening.
Jeg strikkede en anorak til min ældste søn for snart tredive år siden. den var omtrent det sødeste strik jeg til dato har præsteret og noget af det mest brugte og anvendelige børnetøj jeg har haft. Den vil jeg prøve at ramme igen og sætter min lid til hukommelsen og mine regnefærdigheder.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar