torsdag den 21. juli 2011

Der fik jeg dem sku

Alle de smarte frisører, som siger at mit hår da bare er alle tiders og at jeg skal bare være glad for den tykke og krøllede paryk, hvorefter slige kvindfolk med et snuptag i høstakken, får mig til at ligne en diva. Hvad hjælper det, når jeg bare ikke selv har frisør fingre eller evner ud i styling og i øvrigt ikke kan koordinere bevægelser foran et spejl. Jamen jeg HAR prøvet og jeg KAN altså IKKE. Jeg er så udstyret med en hvirvel, som kun kan en eneste ting, med det liden flatterende resultat, at jeg ligner en trist kloning mellem Mogens Camre, Poul Glargård og Hitler. Nej du gør da ikke, siger min omgangskreds. de er jo så pokkers høflige og kan vel ikke få sig selv til, at gå hele vejen og indrømme hvad de reelt ser. Jeg der i mod ser det hele tiden og prøver desperat at rive i lokkerne, men intet hjælper. Sådan et look er sku svært at leve med. Det er lige som om, at lækkerheds følelsen langsomt siver ud af kroppen når man ved spejling ser sin triste hårskæbne i øjnene.


Jeg gad godt se den kvinde, som frivilligt higede efter, at opnå kloningsfrisuren. Jeg nægter at tro at hun findes.
Pludselig så jeg lyset og fik en genial ide´. Man må da kunne vende såvel stemning som håret! Som tænkt så gjort. Jeg på egen hånd knækket hårknuden og i bogstaveligste forstand vendt håret. Nu ligger det til den anden side og krøller smukt på den bølgede måde, så jeg igen mere minder om en kvinde end en afdød hærføre. Sikke en befrielse. Det er det jeg kalder at gøre minusdage til plusdage.
Nu er jeg klar til endnu en dag, endnu en lang gå tur og senere lidt shopping/osning og et senere cafe´møde med en hårdtarbejdende Niece. Go dag i sommerland, håber du må få en dejlig hårdag!

2 kommentarer:

  1. Hmmmm..... synes det ligner min frisure????

    SvarSlet
  2. Sikkert og det kan du så takke mig for, jeg er trods alt din Faster, så du har det nok i blodet.
    Mener til gengæld, at alle tre herrer er ret intilligente og det ku man så håbe skyldes håret, så har vi jo noget at takke frisuren for.

    SvarSlet